Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02081411 | Sektörlerarası İşbirliği | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste sağlık sektörü, Sektörler arası işbirliği, sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik konuları ve sektörde hemşirelik mesleğinin temsilcilerinin mesleğin gelişimine katkı sağladıkları projelerin sunumları yer alacaktır
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik temsilcileri ile buluşması ve mesleki projelere yönelik farkındalığının arttırılması ile üniversite sanayi işbirliğini arttırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 5 |
| P8 | Mesleki uygulamalarını ilgili mevzuata uygun olarak gerçekleştirir. | 3 |
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık sektörü, yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | P.6.7 | 1 |
| Ö2 | Sağlık sektörü, yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | P.8.6 | 1 |
| Ö3 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | P.8.7 | 1 |
| Ö4 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | P.14.9 | 1 |
| Ö5 | Teknolojinin sağlık sektörüne yansımalarını açıklar. | P.14.10 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlık sektörü tanımları |
| 2 | Sağlık sektörünün kavramsal çerçevesi |
| 3 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Günaydın, H. (2012). Sağlık Sektörüne Bakış. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Adıgüzel, O., Tanrıverdi, H., & Özkan, D. S. (2011). Mesleki profesyonellik ve bir meslek mensuplari olarak hemşireler örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 235. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25. Özkan, S. (2018). Türkiye'de Sağlıkta Sektörler Arası İşbirliği. Turkiye Klinikleri Journal of Public Health-Special Topic, 4(2), 86-91. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 | P8 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık sektörü, yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | 5 | 3 | - |
| Ö2 | Sağlık sektörü, yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | 5 | 3 | - |
| Ö3 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | - | 3 | 3 |
| Ö4 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | - | 3 | 3 |
| Ö5 | Teknolojinin sağlık sektörüne yansımalarını açıklar. | - | - | 3 |
