Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02081409 | Nüfus ve Göç Hareketleri | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Göç ile ilgili temel kavramlar ve göç türleri, Türkiye'de yapılan göç hareketleri, Türkiye'de göç alan iler ve genel karakterleri, Türkiye'ye Yönelen Uluslararası Korumaya İhtiyaç Duyan Nüfus Hareketleri: Mülteci ve Sığınmacı Göçü, Avrupa'nın Yeni Toplum Yapısı ve Birlikte Yaşama Modelleri, Göçe katılanların sağlığa yönelik özellikleri, Göçün Etkilediği Çocukların Yaşadığı Sağlık Sorunları, Göçün sosyal ve ruhsal sağlığa etkisi, Sağlık çalışanlarında göç nedenleri, Nüfus ve Sağlık Türkiye'de demografik dönüşüm, Türkiye'de göçmenlere sunulan temel sağlık hizmetleri, Bir Göçmen Topluluğunun Doğumu: Giritlilerde Doğum Ritüelleri, Sıra dışı göçler
Dersin Amacı
Öğrencinin temel seviyede nüfusun gelişmesi ve yapısı gibi temel demografik bilgi ve kavramlarının öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Doğal çevre ve biyo-çeşitliliğin korunması, insan onuru ve kültürel değerlere saygı, sosyal adalet, sosyoekonomik konularına duyarlıdır. | 5 |
| P13 | Toplum sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. | 5 |
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Göç gibi nüfus hareketlerinin insan sağlığı üzerindeki fizyolojik, psikolojik, sosyal etkilerini bilir ve yapılabilecek hemşirelik uygulamalarını sentez eder. | P.11.8 | 1 |
| Ö2 | Göç gibi nüfus hareketlerinin insan sağlığı üzerindeki fizyolojik, psikolojik, sosyal etkilerini bilir ve yapılabilecek hemşirelik uygulamalarını sentez eder. | P.13.5 | 1 |
| Ö3 | Türkiye'de ve Dünya'da oluşan demografik değişimlerin nedenlerini ve sonuçlarını bilir. | P.14.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Göç ile ilgili temel kavramlar ve göç türleri |
| 2 | Türkiye'de yapılan göç hareketleri |
| 3 | Türkiye'de göç alan iler ve genel karakterleri |
| 4 | Türkiye'ye Yönelen Uluslararası Korumaya İhtiyaç Duyan Nüfus Hareketleri: Mülteci ve Sığınmacı Göçü |
| 5 | Avrupa'nın Yeni Toplum Yapısı ve Birlikte Yaşama Modelleri |
| 6 | Göçe katılanların sağlığa yönelik özellikleri |
| 7 | Göçün Etkilediği Çocukların Yaşadığı Sağlık Sorunları |
| 8 | Göçün sosyal ve ruhsal sağlığa etkisi |
| 9 | Sağlık çalışanlarında göç nedenleri |
| 10 | Nüfus ve Sağlık Türkiye'de demografik dönüşüm |
| 11 | Türkiye'de göçmenlere sunulan temel sağlık hizmetleri |
| 12 | Bir Göçmen Topluluğunun Doğumu: Giritlilerde Doğum Ritüelleri |
| 13 | Sıra dışı göçler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | kitaplar ve online makaleler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Göç gibi nüfus hareketlerinin insan sağlığı üzerindeki fizyolojik, psikolojik, sosyal etkilerini bilir ve yapılabilecek hemşirelik uygulamalarını sentez eder. | 5 | 5 | - |
| Ö2 | Göç gibi nüfus hareketlerinin insan sağlığı üzerindeki fizyolojik, psikolojik, sosyal etkilerini bilir ve yapılabilecek hemşirelik uygulamalarını sentez eder. | 5 | 5 | - |
| Ö3 | Türkiye'de ve Dünya'da oluşan demografik değişimlerin nedenlerini ve sonuçlarını bilir. | - | - | 3 |
