Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02080405 | Seminer | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; etkili değişimin felsefesi, örgütlerin değişime katılacak kişileri hazırlamaya yardımcı olacak yol gösterici ilkeleri, eylem planlarını oluşturacak ögeleri ve yararlarını, başarılı değişim sağlamış kuruluş örneklerini içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin kurumsal ve mesleksel düzeyde kalıcı değişim gerektiren durumlarda liderlik için gerekli özellikleri tanımalarına, bunları gelecekte hemşirelik uygulamalarında kullanabilmelerine katkı sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | P.2.46 | 1 |
Ö2 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | P.1.62 | 1 |
Ö3 | Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. | P.6.23 | 1 |
Ö4 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | P.1.63 | 1 |
Ö5 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | P.4.39 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş ve dersin tanıtımı |
2 | Grup 1.Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 1 |
3 | Grup 2. Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 2 |
4 | Grup 3. Sunum ve Tartışma: Vizyonun İ-K-E-A ilkeleriyle İlişkilendirilmes |
5 | Grup 4. Sunum ve Tartışma : Gündelik Uygulamalar (Senaryolar 1, 2, 3) |
6 | Grup5. Sunum ve Tartışma : Ne oldu? |
7 | Ara Sınav |
8 | Tatil |
9 | Grup 6. Sunum ve Tartışma : Mevcut Tüm Unsurlar |
10 | Grup 7. Sunum ve Tartışma : Doğru Soruları Sorma |
11 | Grup 8. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu |
12 | Grup 9. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu |
13 | Grup 10. Sunum ve Tartışma : Değişimi Sürdürmek İçin Stratejiler |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | FELGEN, Jane. (2007). Leading Lasting Change. Creative Health Care Management. Second printing USA: 2009, ISBN-13: 978-1-886624-12-2 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P6 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | 4 | 4 | - | - |
Ö2 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | 4 | - | 4 | - |
Ö3 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | - | 5 | - | - |
Ö4 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | 4 | - | 4 | - |
Ö5 | Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. | - | - | - | - |