Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02080405 | Seminer | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Serap SAYAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Serap SAYAR | B-Z31 | [email protected] | 7629 |
Dersin İçeriği
Bu ders; etkili değişimin felsefesi, örgütlerin değişime katılacak kişileri hazırlamaya yardımcı olacak yol gösterici ilkeleri, eylem planlarını oluşturacak ögeleri ve yararlarını, başarılı değişim sağlamış kuruluş örneklerini içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin kurumsal ve mesleksel düzeyde kalıcı değişim gerektiren durumlarda liderlik için gerekli özellikleri tanımalarına, bunları gelecekte hemşirelik uygulamalarında kullanabilmelerine katkı sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | P.2.46 | 1 |
| Ö2 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | P.1.62 | 1 |
| Ö3 | Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. | P.6.23 | 1 |
| Ö4 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | P.1.63 | 1 |
| Ö5 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | P.4.39 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve dersin tanıtımı |
| 2 | Grup 1.Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 1 |
| 3 | Grup 2. Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 2 |
| 4 | Grup 3. Sunum ve Tartışma: Vizyonun İ-K-E-A ilkeleriyle İlişkilendirilmes |
| 5 | Grup 4. Sunum ve Tartışma : Gündelik Uygulamalar (Senaryolar 1, 2, 3) |
| 6 | Grup5. Sunum ve Tartışma : Ne oldu? |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Tatil |
| 9 | Grup 6. Sunum ve Tartışma : Mevcut Tüm Unsurlar |
| 10 | Grup 7. Sunum ve Tartışma : Doğru Soruları Sorma |
| 11 | Grup 8. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu |
| 12 | Grup 9. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu |
| 13 | Grup 10. Sunum ve Tartışma : Değişimi Sürdürmek İçin Stratejiler |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | FELGEN, Jane. (2007). Leading Lasting Change. Creative Health Care Management. Second printing USA: 2009, ISBN-13: 978-1-886624-12-2 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P6 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | 4 | 4 | - | - |
| Ö2 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | 4 | - | 4 | - |
| Ö3 | Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. | 4 | - | 4 | - |
| Ö5 | Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. | - | - | - | - |
