Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02080404 | Hemşirelikte Yönetim | 4 | Bahar | 8 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma GÜNDOGDU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yönetimde Temel Kavram ve Kuramlar, Sağlık Hizmetlerinin Yönetim Sorun çözme ve karar verme Organizasyonu, Sağlık Ekibi ve Rol Yapıları, Etkin Hemşirelik Yönetimi Esasları, Örgütsel İletişim, Hemşirelik bakımı, sunumu ve organizasyonları, Değişim Yönetim İnsan kaynakları yönetimi, Hemşirelikte insan gücü planlaması, Çatışma Yönetimi, Liderlik, Toplam kalite yönetimi, Sağlık ve hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeler
Dersin Amacı
Hemşirelik hizmetlerinde verimlilik ve kaliteyi artıracak, günün koşullarına en uygun hemşirelik hizmeti sunacak, yönetici olabilmek için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumu kazanmış hemşireler yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Programın tanıtımı Yönetimle ilgili temel kavramlar |
| 2 | Hemşirelikte yönetimin ilgili olduğu bilim dalları Hemşirelik hizmetleri yönetimi ve organizasyonu |
| 3 | Yönetim biçimleri ve yönetici tipleri |
| 4 | Hemşirelik ve liderlik |
| 5 | Hemşirelikte meslekleşme düzeyi ve meslek kriterlerine yönelik sorunları |
| 6 | Hemşirelikte yönetim süreci |
| 7 | Sağlık hizmetlerinde kalite ve akreditasyon |
| 8 | Çalışan ve hasta Güvenliği |
| 9 | Personel yönetimi |
| 10 | İş yerinde yıldırma (mobbing) |
| 11 | Sağlık politikaları ve ilgili yasal düzenlemeler |
| 12 | Sağlık politikaları ve ilgili yasal düzenlemeler |
| 13 | Yönetim etiği |
| 14 | Yönetim etiği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baykal T.Ü, Türkmen E.E. (2018) "Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi"Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul |
| Ekici D., Cerit K., Gür E., Mert T., Türkmen S., (2016) Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi, Sim Matbaacılık, Ankara | |
| Koçel T. İşletme Yöneticiliği Yönetim ve Organizasyon, Organizasyonlarda Davranış, Klasik, Modern, Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar Genişletilmiş 18. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. 2020 İstanbul | |
| Marquis B.L., Huston C.L. Çev. Editörleri: Bahçecik N.A., Öztürk H., (2018) Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul | |
| Türk Hemşireler Derneği web sayfası: https://www.thder.org.tr/ | |
| Uyer, G. (1993) "Hemşirelik ve Yönetim", Hürbilek Matbaacılık, Ankara | |
| Yönetici Hemşireler Derneği web sayfası: https://www.yohed.org.tr/ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
