Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02071404 | Bebek Sağlığının Geliştirilmesi | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bebek beslenmesi, bebek gelişiminin desteklenmesi, bebek sağlığının geliştirilmesi, bebek güvenliğinin sağlanması.
Dersin Amacı
Bebeklerin gelişimine ilişkin kavramlar, bebeklerin gelişim özellikleri, bebekleri değerlendirme yöntem ve teknikleri, bebeklerin gelişimlerini destekleme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bebeklik döneminin gelişim sürecini bilir, izler ve değerlendirir. | P.1.25 | 1 |
| Ö2 | Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve kuramları tanımlar. | P.2.20 | 1 |
| Ö3 | Bebek bakım becerilerini ve bebeğin gelişimini desteklemek için ebeveynlere önerilmesi gereken pratikleri yorumlar. | P.3.12 | 1 |
| Ö4 | Bebek bakım becerilerini ve bebeğin gelişimini desteklemek için ebeveynlere önerilmesi gereken pratikleri yorumlar. | P.6.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bebek Sağlığının Geliştirilmesi ve Önemi |
| 2 | Bebek beslenmesi |
| 3 | Anne sütü ile beslenme |
| 4 | Bebek gelişimi |
| 5 | Bebeğin gelişiminin desteklenmesi |
| 6 | Bebek Sağlığı ve konu ile ilgili araştırma makalelerinin incelenmesi |
| 7 | Aşılar, Taramalar Bebek bakımı, Perine bakımı Göbek bakımı |
| 8 | Bebek banyosu, Bebek giysileri |
| 9 | Sık karşılaşılan sorunlar Ateş, Kusma Pamukçuk |
| 10 | Pişik, Burun tıkanıklığı |
| 11 | Kolik, Ağlama |
| 12 | Uyku ve Uyku Güvenliği |
| 13 | Enfeksiyonların Önlenmesi |
| 14 | Düşme ve Kazaların Önlenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul. Üstün Dmkmen, Küçük Şeyler, Sistem Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bebeklik döneminin gelişim sürecini bilir, izler ve değerlendirir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve kuramları tanımlar. | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Bebek bakım becerilerini ve bebeğin gelişimini desteklemek için ebeveynlere önerilmesi gereken pratikleri yorumlar. | - | - | 5 | 3 |
| Ö4 | Bebek bakım becerilerini ve bebeğin gelişimini desteklemek için ebeveynlere önerilmesi gereken pratikleri yorumlar. | - | - | 5 | 3 |
