Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02071403 | Yaşam Krizleri ve Krizde Girişimler | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Bu derste duygusal krizler, çeşitleri, nedenleri, yaşanan olayın birey için anlamı, düşünce ve duygularının kriz gelişmesinde rolünü kavraması, yaşamını daha sağlıklı yönetmesi için düşünce ve duygularını, kararlarını yeniden gözden geçirmesine, kendini tanımasına, iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olacak girişimler yer alır.
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin, kriz yaşayan bireylere yardımcı olacak müdahale yollarını öğrenmelerini sağlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kriz nedir? Tanımları, Çeşitleri, Nedenleri |
| 2 | Kişisel yapı kuramı, A tipi kişilik ve B tipi kişilikler ve davranışları |
| 3 | İnsanlarda altı temel duygu |
| 4 | İnsanlarda altı temel duygu |
| 5 | Yaşam olayları karşısında verilen kişisel tepkiler |
| 6 | Krizde semptomlar (Fiziksel- duygusal, sosyal, zihinsel) |
| 7 | Kriz danışmanlığı nedir? Kriz yaşayan kişilerin desteklenmesi |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Depresyon ve kriz, İntiharlar ve önlenmesi |
| 10 | İyileştirici iletişim teknikleri |
| 11 | Krize müdahale ve basamakları |
| 12 | Örnek olay tartışması |
| 13 | Örnek olay tartışması |
| 14 | Örnek olay tartışması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Greenberger, D., Padesky, CA. (2008) Evinizdeki Terapist- Düşüncelerinizi Değiştirerek Duygularınıza Hakim Olmanın Yolları. Çev: Zeynep Armay Ed: Emel Stroup. 3. Basım. Altın Kitaplar ISBN:978-975-21-0811-0 2 Demirbaş, Hatice., Bekaroğlu, Ece. (2013) Evden Uzakta Olamka: Sığınmacların/mültecilerin psikolojik sorunları ve alınacak önlemler. Cilt: 21 Sayı:0 Sayfa:011-024 DOI:10.1501/Kriz_0000000334 3 Sakarya, Direnç., Güneş, Cengiz. (2013) Van depremi sonrası stres bozukluğu belirtilerinin psikolojik dayanıklılık ile ilişkisi. Cilt:21 Sayı:0 sayfa 025-032 DOI:10.1501/Kriz_ 0000000335 4 Palabıyıkoğlu, R. (1992) Krize Müdahele Merkezi çalışmalarının bir yıllık değerlendirilmesi Cilt 1 Sayı1 DOI:10.1501/kriz_0000000006 Yayın Tarihi 1992 5 Fidaner, C., Fidaner,H. (1992) Dünyada Yaşlı İntiharları Epidemiyolojisi Cilt 1 Sayı1 DOI:10.1501/kriz_0000000001 Yayın Tarihi 1992 6 Aysev, A. (1992) İntihar Girişimi Olan Çocuklarda Yaşam Olayları Cilt 1 Sayı1 DOI:10.1501/kriz_0000000001 Yayın Tarihi 199 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
