Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02071400 | Modernizm ve Postmodernizm | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Geleneksel toplum, modern toplum, modernizm düşünürlerinin savunularını ve postmoderniteden beklenenler
Dersin Amacı
Modernizm ve postmodernizmin toplum ve hemşireliğe yansımalarını incelemek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
| P13 | Toplum sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Geleneksel, modern ve postmodern toplumların özellikleri tanır. | P.2.44 | 1 |
| Ö2 | Postmodernizmin hemşireliğe yansımasını kavrar ve tartışır. | P.2.45 | 1 |
| Ö3 | Toplumsal değişimleri etkileyen ve dönüştüren etmenleri bilir. | P.13.10 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Toplumları sınıflama yöntemleri |
| 2 | Geleneksel toplum |
| 3 | Geleneksel toplum |
| 4 | Modern toplum |
| 5 | Martin Heidegger |
| 6 | Varoluşcu felsefe |
| 7 | Ludwig Wittgenstein |
| 8 | Thomas Kuhn |
| 9 | Rasyonellik |
| 10 | Özgürlük, Evrensellik |
| 11 | Dönüşüm-değişim |
| 12 | Yabancılaşma |
| 13 | Önyargısızlık, hoşgörü, hedef koyma |
| 14 | MOdernizm postmodernizm ve hemşirelik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Martın, William G. (Koord.) (2008) (Çev.Deniz Keskin) Toplumsal Hareketler (1750-2005), Versus Kitap, İstanbu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Geleneksel, modern ve postmodern toplumların özellikleri tanır. | 3 | - |
| Ö2 | Postmodernizmin hemşireliğe yansımasını kavrar ve tartışır. | 3 | - |
| Ö3 | Toplumsal değişimleri etkileyen ve dönüştüren etmenleri bilir. | - | 4 |
