Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02061318 | Çocuk Gelişiminde Aile Tutumları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Büyüme ve gelişimin tanımı, çocuk gelişimi ilkeleri, çocuk gelişimi ile ilgili kavramlar, kuramlar, erken dönem çocuklukta yapılan uygulamalar, çocukluk dönemlerinin genel özellikleri, çocuk gelişimi ve problemli çocuk, özel eğitim uygulamaları, sosyal, bilişsel, dil, ahlak gelişimi ve cinsel gelişimin genel özellikleri öğrenilir.
Dersin Amacı
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, aile eğitimi ile aile ve çocuğa yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Büyüme ve Gelişimin Tanımı |
2 | Çocuk Gelişimi İlkeleri |
3 | Çocuk Gelişimi İle İlgili Kavramlar |
4 | Kuramlar |
5 | Erken Dönem Çocuklukta Yapılan Uygulamalar |
6 | Çocukluk Dönemlerinin Genel Özellikleri |
7 | Çocuk Gelişimi ve Problemli Çocuk |
8 | Ara Sınav |
9 | Özel Eğitim Uygulamaları |
10 | Sosyal, Bilişsel, Dil, Ahlak Gelişimi ve Cinsel Gelişimin Genel Özellikleri |
11 | Aile Kurumu |
12 | Evlilik Öncesi Dönem |
13 | Aile İçi Etkileşim |
14 | Anne Baba Tutumları |
15 | Anne ve Çocuğa Rehberlik Hizmetleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık. -Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık İstanbul. |
-Oktay, A. (2004). Yaşamın Sihirli Yılları Okul Öncesi Dönem. Ankara: Epsilon Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |