Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02061315 | Çevre Tasarım/Çevre Bilgisi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TÜRKYILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TÜRKYILMAZ | B-Z31 | [email protected] | 7324 |
Dersin İçeriği
Çevrenin temiz, düzenli ve estetik değerlerini koruyarak, iyileştirerek, geliştirerek tasarım ilkelerini kavrar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; ekolojik denge üzerine sanat kavramlarını geliştirmek. Sanat ve çevre ilişkisinde bilgi sahibi yapabilmektedir. Tasarım yapabilecek yetkin elemanlar yetiştirebilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Doğal çevre ve biyo-çeşitliliğin korunması, insan onuru ve kültürel değerlere saygı, sosyal adalet, sosyoekonomik konularına duyarlıdır. | 4 |
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çevre tanımı ve çevresel kavramları bilir. | P.11.31 | 1 |
| Ö2 | Ekosistem ekolojik döngüler ve çevresel sorunları tanımlar. | P.11.32 | 1 |
| Ö3 | Çevre kirliliği ve çevre sorunlarına yönelik çözüm yaklaşımlarını tanımlar. | P.11.33 | 1 |
| Ö4 | İklim değişikliklerini, çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini bilir. | P.14.34 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çevrenin Tanımı ve Çevre ile İlgili Kavramlar |
| 2 | Ekosistem, Ekosistemlerde Enerji Kavramı |
| 3 | Ekolojik Döngüler |
| 4 | Ekolojik Döngüler ve Çevre Sağlığı |
| 5 | Toplum - Kalkınma - Çevre İlişkileri |
| 6 | Çevre Sorunlarının Ortaya Çıkmasındaki Temel Faktörler |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Türkiye'de ve Dünyada Çevre Sorunları |
| 9 | Çevre Kirliliği, Çevre Kirliliğinin Sınıflandırılması |
| 10 | Çevre Sorunlarına Ülke Ölçeğinde Çözüm Arayışları |
| 11 | İklim değişikliğinde temel kavramlar, İklim değişikliği: Nedenleri, Sonuçları ve önleyici adımlar |
| 12 | Sağlık ve İklim Değişikliği |
| 13 | Çevresel Etki Değerlendirmesi |
| 14 | İklim değişikliğinin insan sağlığına etkileri |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | FISCHER Ernst, Sanatın Gerekliliği, 1980, İstanbul: e yayınları / toplum ve sanat dizisi |
| KARPUZ Haşim, Arkeoloji Sanat Tarihi ve El Sanatlarında Bilimsel Araştırma Teknikleri, 2015, Konya: Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı | |
| TURANİ Adnan, Sanat terimleri Sözlüğü, 1975, Ankara: Toplum Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 2 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 | P14 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevre tanımı ve çevresel kavramları bilir. | 4 | - |
| Ö2 | Ekosistem ekolojik döngüler ve çevresel sorunları tanımlar. | 4 | - |
| Ö3 | Çevre kirliliği ve çevre sorunlarına yönelik çözüm yaklaşımlarını tanımlar. | 4 | - |
| Ö4 | İklim değişikliklerini, çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini bilir. | - | 4 |
