Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02061309 | Resim Sanatı Tarihi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders HEMS 312 Resim Sanatı Tarihi dersinin devamı niteliğinde olup içeriğini; Maniyerizm, Barok, Neo-Klasizm, Romantizm, Empresyonizm oluşturmaktadır
Dersin Amacı
Bu ders, sanat Tarihinin temel ilkelerinin ve dönemlerin ayrıntılı olarak incelenmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | P.14.27 | 1 |
| Ö2 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | P.14.28 | 1 |
| Ö3 | Sanat, sanatçı ve sanatın ortaya çıkışıyla ilgili teorileri tanımlar. | P.14.29 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Romanesk,Gotik, Rönesans |
| 2 | Maniyerizm Barok, Rokoko |
| 3 | Klasizm,Romantizm |
| 4 | Romantizm, Realizm |
| 5 | Empresyonizm, Ekspresyonizm |
| 6 | Srmbolizm, Art Nouveu |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Fovizm, Dadaizm |
| 9 | Kübizm,Sürrealizm |
| 10 | Konstürüktivizm, Minimalizm |
| 11 | Pop Art, Op Art |
| 12 | Minimalizm |
| 13 | Enstalasyon |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Atakan, N., Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998 Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1999/ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 4 | 56 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 140 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P14 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | 3 |
| Ö2 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | 3 |
| Ö3 | Sanat, sanatçı ve sanatın ortaya çıkışıyla ilgili teorileri tanımlar. | 3 |
