Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02060305 | Çocuk Büyüten Aile ve Hemşirelik | 3 | Bahar | 6 | 4+8+0 | 9 | 9 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk sağlığının durumu, çocuğun sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi, yaş dönemlerine göre büyüme ve gelişme özellikleri, yaşlara göre çocuğun yeterli ve dengeli beslenmesi, sağlıktan sapma durumları ve uygun hemşirelik bakımlarının planlanması, yaş dönemine göre gerekli hemşirelik girişimlerinin uygulanması, hastanede yatan çocuğun uygun hemşirelik bakımının sağlanması.
Dersin Amacı
Çocuğu aile ile birlikte bir bütün olarak ele almak. Bunun için pediatri hemşireliği ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanmak ve hasta/sağlıklı çocuk ve ailesine sağlık bakım sisteminin her aşamasında etkin hemşirelik hizmeti sunmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çocuğun sağlık durumunu tanılar ve çocuk izlemi yapar. | P.1.50 | 1 |
| Ö2 | Çocuğun sağlık durumunu tanılar ve çocuk izlemi yapar. | P.3.58 | 1 |
| Ö3 | Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik aşılama, taramalar gibi sağlık hizmetlerinde aktif rol alır. | P.3.59 | 2,7 |
| Ö4 | Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesi ile ilgili aile üyelerine danışmanlık yapar. | P.3.60 | 2,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine Giriş. Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığının durumu |
| 2 | Yaş dönemlerine göre normal büyüme-gelişme. |
| 3 | Çocuk sağlığının değerlendirilmesi, tanı, sağlam çocuk izleme, taramalar |
| 4 | Hastanede yatan çocuk. Kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk. Ağrı. |
| 5 | Çocuklarda beslenme ve beslenme sorunları. Enfeksiyon hastalığı olan çocuk. |
| 6 | Çocukluk çağında sık görülen kazalar ve zehirlenmeler. |
| 7 | Çocuklarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi ve dengesizlikleri. Sık karşılaşılan pediatrik uygulamalar. İlaç uygulamaları |
| 8 | Sağlıklı yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan. |
| 9 | Fiziksel defekti olan yenidoğan. |
| 10 | Hemşirelik Süreci. Solunum sistemi sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, nörolojik sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı |
| 11 | Kardiyovasküler sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı. |
| 12 | Endokrin sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı. Üriner sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı |
| 13 | Çocukluk çağı kanserleri. Hemotolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı |
| 14 | Genetik ve metabolizma sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı. Çocukluk çağı ruhsal sorunları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Törüner EK, Büyükgönenç L. (2012) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz H B, Bolışık B. (2013) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Yayınevi. Çavuşoğlu H. (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt 1 ve 2. 10. Baskı. Sistem Ofset. Yiğit R.( 2009).Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. 1. Baskı. Sistem Ofset. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Uygulama | 14 | 8 | 112 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 266 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Çocuğun sağlık durumunu tanılar ve çocuk izlemi yapar. | 4 | 4 |
| Ö2 | Çocuğun sağlık durumunu tanılar ve çocuk izlemi yapar. | 4 | 4 |
| Ö3 | Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik aşılama, taramalar gibi sağlık hizmetlerinde aktif rol alır. | - | 4 |
| Ö4 | Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesi ile ilgili aile üyelerine danışmanlık yapar. | - | 4 |
