Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02060304 | Çocuk Bekleyen Aile ve Hemşirelik | 3 | Bahar | 6 | 4+8+0 | 9 | 9 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve YAZAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Merve YAZAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kadın sağlığı ve ilgili sağlık sistemi, kadın ve erkek genital organlarının yapısı ve işlevleri, gebelik ve gebelikle ilgili sağlık problemleri, jinekolojik kanserler, jinekolojik problemler ve hemşirelik bakımı
Dersin Amacı
Bireyin, ailenin ve toplumun bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığı etkileyen olumsuz durumların düzeltilmesi için temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi ve sonrası dönemler ile kadın sağlığı ve hastalıklarına ilişkin temel bilgi ve beceriyi kazandırır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası göstergeleri bilir ve yorumlar. | P.1.46 | 1 |
Ö2 | Doğum öncesi, gebelik, doğum, doğum sonu dönem ve yenidoğanın sağlığının normal ve normalden saptığı durumları, jinekolojik problemleri bilir ve bakımını yönetir. | P.1.47 | 1 |
Ö3 | Kadının cinsel sağlık ve üreme sağlığının geliştirilmesi ve korunmasına yönelik birey, aile ve topluma eğitim ve danışmanlık verir. | P.1.48 | 2,7 |
Ö4 | Kadının tüm yaşam evrelerine göre bakım gereksinimini saptar ve hemşirelik girişimlerini uygular. | P.1.49 | 2,7 |
Ö5 | Doğum öncesi, gebelik, doğum, doğum sonu dönem ve yenidoğanın sağlığının normal ve normalden saptığı durumları, jinekolojik problemleri bilir ve bakımını yönetir. | P.3.55 | 1 |
Ö6 | Kadının cinsel sağlık ve üreme sağlığının geliştirilmesi ve korunmasına yönelik birey, aile ve topluma eğitim ve danışmanlık verir. | P.3.56 | 2,7 |
Ö7 | Kadının tüm yaşam evrelerine göre bakım gereksinimini saptar ve hemşirelik girişimlerini uygular. | P.3.57 | 2,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kadın Sağlığına Giriş, Üreme Sisteminin Anatomisi |
2 | Üreme Sisteminin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi |
3 | Gebelikte Annenin Fizyolojisi, Gebelikte Anneyi Değerlendirme, Gebelikte Beslenme |
4 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Ebeveynliğe Hazırlanma ve Doğum Öncesi Bakım |
5 | Riskli Gebelikler, İlk trimester ve son trimester kanamaları |
6 | Gebelikte Hipertansif Durumlar, Gebelik ve Kalp Hastalıkları, Gebelik ve Diyabetüs Mellitüs |
7 | Gebelik ve Kan hastalıkları, Gebelik ve Enfeksiyon Hastalıkları, Ağrı |
8 | Doğum Eylemi, Doğum Eyleminde İzlem ve Bakım |
9 | Doğum Sonu Dönem, Normal Yenidoğanın Fizyolojisi ve Bakımı, Yenidoğanın Beslenmesi |
10 | Doğum Sonu Dönem, Normal Yenidoğanın Fizyolojisi ve Bakımı, Yenidoğanın Beslenmesi |
11 | Riskli Doğum Eylemi, Doğum Sonu Riskli Durumlar |
12 | Kadın Hayatının Evreleri, Üreme Sistemi Enfeksiyonla |
13 | Üreme Siklusu Anomalileri, Üreme organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları |
14 | İyi Huylu Jinekolojik Değişimler, Jinekolojik KanserlerJinekolojide Tanı ve Tedavisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2015; Coşkun A,Kızılkaya Beji N, Hotun Şahin N, Yeşiltepe Oskay Ü, Küçük dikencik B, Yıldırım G, Aslan E, Reis N, Demirci H, Güngör İ. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları El Kitabı. İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul ,2016. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2015; Coşkun A,Kızılkaya Beji N, Hotun Şahin N, Yeşiltepe Oskay Ü, Küçük dikencik B, Yıldırım G, Aslan E, Reis N, Demirci H, Güngör İ. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları El Kitabı. İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul ,2016. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 30 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 2 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 238 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası göstergeleri bilir ve yorumlar. | 4 | - |
Ö2 | Doğum öncesi, gebelik, doğum, doğum sonu dönem ve yenidoğanın sağlığının normal ve normalden saptığı durumları, jinekolojik problemleri bilir ve bakımını yönetir. | 4 | 4 |
Ö3 | Kadının cinsel sağlık ve üreme sağlığının geliştirilmesi ve korunmasına yönelik birey, aile ve topluma eğitim ve danışmanlık verir. | 4 | 4 |
Ö4 | Kadının tüm yaşam evrelerine göre bakım gereksinimini saptar ve hemşirelik girişimlerini uygular. | 4 | 4 |
Ö5 | Doğum öncesi, gebelik, doğum, doğum sonu dönem ve yenidoğanın sağlığının normal ve normalden saptığı durumları, jinekolojik problemleri bilir ve bakımını yönetir. | 4 | 4 |
Ö6 | Kadının cinsel sağlık ve üreme sağlığının geliştirilmesi ve korunmasına yönelik birey, aile ve topluma eğitim ve danışmanlık verir. | 4 | 4 |
Ö7 | Kadının tüm yaşam evrelerine göre bakım gereksinimini saptar ve hemşirelik girişimlerini uygular. | 4 | 4 |