İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02051304 Tamamlayıcı Sağlık Uygulamaları 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları, Dünyada ve Türkiye'de tamamlayıcı tedavilerin tarihsel gelişimi ve uygulanışı, tamamlayıcı ve destekleyici tedaviler yönetmeliği
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sağlıkla ilgili bölümlerde okuyan öğrencilere tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları ile ilgili mevzuattan haberdar olma ve bu uygulamaları tanıma becerisini kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların tanıtımı
2 Dünyada ve Türkiye'de Tamamlayıcı Tedavilerin Tarihsel Gelişimi
3 Dünyada ve Türkiye'de Alternatif (Destekleyici) Tedavi Yöntemlerine Genel Bakış ve Tanımlamalar
4 DSÖ ve Tamamlayıcı Tedavi Görüşleri
5 Tamamlayıcı Tedaviler ve Holistik Görüş
6 Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların Etik yönü
7 Ara Sınav- rapor
8 Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler
9 Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler
10 Zihin-Beden tedavileri- örnekler
11 Biyoloji Bazlı sağlık uygulamaları- örnekler-tezler
12 Manipülatif ve Beden Bazlı Yöntemler- örnekler-tezler
13 Enerji Terapileri örnekler-tezler
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Araz A, Harlak H, Meşe G. Sağlık Davranışları ve Alternatif Tedavi Kullanımı. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007: 6 (2).
Complementar yandal ternativemedicine. Holistic Nursing Practice September/October, 242-246.
Oz, Mehmet C., Whitworth, Gerard C., andLiu, Eric C., ""ComplementaryMedicine in theSurgicalWards (at Columbia-PresbyterianHospital in New York City),"" Journal of theAmericanMedicalAssociation, Vol. 279, pp. 710-711, March 4, 1998
Taşcı S, Başer M. Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı Ve Destekleyici Uygulamalar, 2015 Akademisyen Kitabevi
Topuz E, Kanserde Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp (Bilimsel Yaklaşım), İletişim yayınları,Nisan 2005, ISBN No: 9750503317.
Yavuz M (2006). Ağrıda Kullanılan NonfarmakolojikYöntemler. (Aslan FE. Ed.) Ağrı Doğası ve Kontrolu. İstanbul: Mart Matbaacılık, 135-147
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 14 1 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 14 1 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3