Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02051304 | Tamamlayıcı Sağlık Uygulamaları | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları, Dünyada ve Türkiye'de tamamlayıcı tedavilerin tarihsel gelişimi ve uygulanışı, tamamlayıcı ve destekleyici tedaviler yönetmeliği
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sağlıkla ilgili bölümlerde okuyan öğrencilere tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları ile ilgili mevzuattan haberdar olma ve bu uygulamaları tanıma becerisini kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların tanıtımı |
2 | Dünyada ve Türkiye'de Tamamlayıcı Tedavilerin Tarihsel Gelişimi |
3 | Dünyada ve Türkiye'de Alternatif (Destekleyici) Tedavi Yöntemlerine Genel Bakış ve Tanımlamalar |
4 | DSÖ ve Tamamlayıcı Tedavi Görüşleri |
5 | Tamamlayıcı Tedaviler ve Holistik Görüş |
6 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların Etik yönü |
7 | Ara Sınav- rapor |
8 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler |
9 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler |
10 | Zihin-Beden tedavileri- örnekler |
11 | Biyoloji Bazlı sağlık uygulamaları- örnekler-tezler |
12 | Manipülatif ve Beden Bazlı Yöntemler- örnekler-tezler |
13 | Enerji Terapileri örnekler-tezler |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Araz A, Harlak H, Meşe G. Sağlık Davranışları ve Alternatif Tedavi Kullanımı. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007: 6 (2). |
Complementar yandal ternativemedicine. Holistic Nursing Practice September/October, 242-246. | |
Oz, Mehmet C., Whitworth, Gerard C., andLiu, Eric C., ""ComplementaryMedicine in theSurgicalWards (at Columbia-PresbyterianHospital in New York City),"" Journal of theAmericanMedicalAssociation, Vol. 279, pp. 710-711, March 4, 1998 | |
Taşcı S, Başer M. Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı Ve Destekleyici Uygulamalar, 2015 Akademisyen Kitabevi | |
Topuz E, Kanserde Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp (Bilimsel Yaklaşım), İletişim yayınları,Nisan 2005, ISBN No: 9750503317. | |
Yavuz M (2006). Ağrıda Kullanılan NonfarmakolojikYöntemler. (Aslan FE. Ed.) Ağrı Doğası ve Kontrolu. İstanbul: Mart Matbaacılık, 135-147 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |