Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02051304 | Tamamlayıcı Sağlık Uygulamaları | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları, Dünyada ve Türkiye'de tamamlayıcı tedavilerin tarihsel gelişimi ve uygulanışı, tamamlayıcı ve destekleyici tedaviler yönetmeliği
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sağlıkla ilgili bölümlerde okuyan öğrencilere tamamlayıcı ve destekleyici sağlık uygulamaları ile ilgili mevzuattan haberdar olma ve bu uygulamaları tanıma becerisini kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların tanıtımı |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de Tamamlayıcı Tedavilerin Tarihsel Gelişimi |
| 3 | Dünyada ve Türkiye'de Alternatif (Destekleyici) Tedavi Yöntemlerine Genel Bakış ve Tanımlamalar |
| 4 | DSÖ ve Tamamlayıcı Tedavi Görüşleri |
| 5 | Tamamlayıcı Tedaviler ve Holistik Görüş |
| 6 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Sağlık Uygulamaların Etik yönü |
| 7 | Ara Sınav- rapor |
| 8 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler |
| 9 | Tamamlayıcı ve Destekleyici Tedavilerin sağlık personellerin kullanma durumu- örnekler-tezler |
| 10 | Zihin-Beden tedavileri- örnekler |
| 11 | Biyoloji Bazlı sağlık uygulamaları- örnekler-tezler |
| 12 | Manipülatif ve Beden Bazlı Yöntemler- örnekler-tezler |
| 13 | Enerji Terapileri örnekler-tezler |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Araz A, Harlak H, Meşe G. Sağlık Davranışları ve Alternatif Tedavi Kullanımı. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007: 6 (2). |
| Complementar yandal ternativemedicine. Holistic Nursing Practice September/October, 242-246. | |
| Oz, Mehmet C., Whitworth, Gerard C., andLiu, Eric C., ""ComplementaryMedicine in theSurgicalWards (at Columbia-PresbyterianHospital in New York City),"" Journal of theAmericanMedicalAssociation, Vol. 279, pp. 710-711, March 4, 1998 | |
| Taşcı S, Başer M. Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı Ve Destekleyici Uygulamalar, 2015 Akademisyen Kitabevi | |
| Topuz E, Kanserde Alternatif ve Tamamlayıcı Tıp (Bilimsel Yaklaşım), İletişim yayınları,Nisan 2005, ISBN No: 9750503317. | |
| Yavuz M (2006). Ağrıda Kullanılan NonfarmakolojikYöntemler. (Aslan FE. Ed.) Ağrı Doğası ve Kontrolu. İstanbul: Mart Matbaacılık, 135-147 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 84 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
