Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02040208 | Hemşirelikte Estetik Bilme | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hemşirelikte estetik bilgiye ilişkin giriş yapıldıktan sonra, estetikte temel kavramlar, süreç olarak estetik bilme, estetik-sanat kavramları
Dersin Amacı
Öğrenciyi, hemşireliğin estetik ve sanat boyutu ile tanıştırmak, hemşirelikte duyuşsal boyutu kazanama yollarını deneterek, klinik uygulamada karşılaşılan durumları anlamlandırma ve yorumlamaya hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hemşirelikte estetik bilginin hemşirelik literatüründe yorumlanması, |
2 | Estetik bilmede temel kavramlar |
3 | Estetik deneyimin öğeleri |
4 | Sanat ve hemşirelik sanatı, |
5 | Şiir yorumlama (Kızamık Ağıdı) |
6 | Öykü yorumlama (İletişim öyküsü) |
7 | Ara Sınavı |
8 | Öykü yorumlama (Diyabet öyküsü) |
9 | Resim Yorumlama (Salvador Dali) |
10 | Öykü Yorumlama (Diyabet öyküsü) |
11 | Hastalık Yorumlama (Hastalık öyküsü) |
12 | Öykü Yorumlama (Hayata tutunma öyküsü) |
13 | Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi |
14 | Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Basford, L., Slein, O.,(Ed.) (2003) Theory and Practice in Nursing. |
Chinn, P., Kramer, MK. Theory and Nursing Integrated Knowledge Development (5th ed.), Mosby, St Louis. | |
Chinn, P.,Watson, J. (Ed.) (1994), Art and Aesthetics in Nursing, National League for Nursing Press Pub. No. 14-2611, New York, | |
Cody, W., (Ed.), (4th Ed.),(1999), Phılosophical and theoretical Perspectives for Advanced Nursing Practice, Jones and Bartlett Publishers, Sudbary, 2006. | |
Purnell, M., (2014), On Creativity, Journal of Art and Aesthetics in Nursing and Health Sciences, 2(1) Fall p. 4 | |
Reed, P, Crawford, Shearer, NB, (2009), Perspectives on NUrsing Theory, Lippincott Williams and Wilkins. | |
Yakıncı, C., ve Ark. Tarafından derlenen öykü kitapları. Akademisyen Kitapevi, İnönü Üniversitesi Yayınları, Logos Yayıncılık, Türk Çocuk Gastroenteroloji Hepatoloji ve Beslenme Derneği Yayınları. Her hastalık bir hikayedir Her hastalık bir hikayedir ANILAR Sindirim öyküleri Sağlık ve İletişim Öyküleri Hayata tutunma öyküleri (2016) Sahibinden Diyabet Öyküleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |