Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02040206 | Hemşirelik Uygulama Esasları | 2 | Bahar | 4 | 4+6+4 | 12 | 12 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hemşirelik bakımının temel kavram ve becerilerinin teorik olarak tanıtımı, laboratuvar koşullarında maket ya da öğrencilerin birbirleri üstünde uygulamaları ve ardından klinikte gerçek hasta üstünde uygulamasının yapılmasını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki gereksinimlerini karşılamaya yönelik temel kavram ve kuramlarla tanışmasını ve uygulama laboratuarında bunları beceri haline dönüştürmesini sağlamak ve ardından gerçek hasta üzerinde uygulama becerisine cesaretlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Beden sırırları ve kayıp kavramı |
2 | Peplau, Orlando, Travelbee ve Orem'in teorilerinin özetlenmesi |
3 | Sağlık Bakanlığı Hemşirelik Yönetmeliği (Resmi Gazete 8 Mart 2010 Sayı ve Sayı 27515) ve Yönetmelikteki değişikliklerin (Resmi Gazete 19 Nisan Salı ve Sayı 27910) tartışılması |
4 | Hastanın hastaneye kabulü |
5 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli hava alımının sürdürülmesi |
6 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli besin alımının sürdürülmesi (oral, parenteral, total parenteral) |
7 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli su alımının sürdürülmesi |
8 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Boşaltım sürecine yönelik bakım (ürüner boşaltım, bağırsak boşaltımı, diğer bedensel atıklar) |
9 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yalnız kalma-sosyal etkileşim dengesinin sürdürülmesi |
10 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – aktif olma - dinlenme dengesinin sürdürülmesi |
11 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – İnsan yaşamı, işlevleri ve iyilik haline yönelik tehlikeleri önleme (Yaşam bulguları, hasta güvenliği, hijyen, doku bütünlüğü) |
12 | Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Kendi genetiği, yapısal özellikleri ve gizilgücü ile uyumu geliştirme |
13 | Gelişimsel Öz-bakım Gereksinimleri |
14 | Sağlıktan Sapma Öz-bakım Gereksinimleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aştı, TT.,Karadağ, A., Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve Sanatı 1-2, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul, 2013 |
Lynn, P, Hicran Bektaş (Çev. Ed.), (2015), Taylor'ın Klinik Hemşirelik Becerileri, Nobel Akademik Yayıncılık | |
Okumuş, H., Terakye, G, Öztürk, C, (2015), Kiliniklerde Öğrenci Hemşire Olmak, Ankara Nobel tıp Kitapevi, Ankara | |
Özcan, A., (2015) Hemşire –Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara, sistem Ofset. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |