Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02031205 | Türkiye’nin Sosyal ve Ekonomik Yapısı | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Bilge AFŞAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Bilge AFŞAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Toplum, Toplumsal Yapı ve Toplumsal Sistem. Türk Toplumu ve Genel Nitelikleri: Toplumsal Gruplar ve Etnisite. Türkiyede Toplumsal Kurumlar: Eğitim, Adalet, Sağlık, Ekonomi, Aile ve Din. Nüfus, Göç ve Kentleşme.
Dersin Amacı
Öğrencilerin Türkiye'nin toplumsal yapısının genel dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmaları ile toplumsal değişme süreci ve hareketlilikler karşısında Türkiye'nin toplumsal yapısını anlama ve analiz edebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Doğal çevre ve biyo-çeşitliliğin korunması, insan onuru ve kültürel değerlere saygı, sosyal adalet, sosyoekonomik konularına duyarlıdır. | 5 |
P13 | Toplum sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar |
2 | Temel Kavramlar: Toplum ve Toplumsal Yapı |
3 | Temel Kavramlar: Toplum ve Toplumsal Yapı |
4 | Türkiye'de Toplumsal Yapının Temelleri: Osmanlı Birikimi |
5 | Türkiyede Toplumsal Yapının Temelleri: Cumhuriyet Dönemi Gelişmeleri |
6 | Türk Toplumunda Nüfus, Göç ve Kentleşme |
7 | Türk Toplumunda Nüfus, Göç ve Kentleşme |
8 | Türk Toplumunda Aile |
9 | Türk Toplumunda Kadın |
10 | Türk Toplumunda Eğitim |
11 | Türk Toplumunda Din ve Laiklik |
12 | Türk Toplumunda Etnik Yapı ve Ulus Devlet |
13 | Türkiyede Toplumsal Yapının ve Değişmenin Değerlendirilmesi |
14 | Türkiyede Ekonomik Yapının Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gökçe, Birsen (2004). Türkiyenin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Ankara: Savaş Yayınevi. |
Mardin, Şerif (2004). Türkiyede Toplum ve Siyaset - Makaleler, (Der.: Mümtazer -Türköne, Tuncay Önder). İstanbul: İletişim Yayınları. | |
Zincirkıran, Mehmet (2006). Dünden Bugüne Türkiyenin Toplumsal Yapısı, Ankara: Nova. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |