Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02031203 | Geleneksel Kültür ve Medya | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
20. yüzyıldan günümüze dek sanatın seyrini incelediğimizde sanatçının kendi çağının tanığı olarak, dünyadaki gelişen bilimsel ve teknolojik yeniliklerden etkilenerek yeni anlayışlar ve sunum biçimleri ortaya koyduğunu görüyoruz. Günümüz sanatçısı modern teknolojilerin insan hayatına sunduğu yeni aygıt (medium) ortam (tool) ve olanakları kullanan, sorgulayan ve yorumlayan bir rol üstleniyor. Post-endüstriyel süreçte bilişimsel aygıtlarla çoklu ortamlar ve düzeneklerle bambaşka bir yöne evrilen sanatsal uygulamalar, "yeni medya"olarak nitelenen farklı duyum ve algılama kanalları açmış görünüyor. Yeni Medya Sanatı ve Kökenleri dersi, özellikle sanatın teknoloji ile nasıl etkileşim içine girdiğini, 20.yüzyıl boyunca sanatçıların elektronik medyalarla ortaya koyduğu sanatsal önermeleri yorumlamaya çalışacaktır.
Dersin Amacı
Modern ve sonrası süreçte, teknoloji ve sanat ilişkisini ortaya koyarak, teknolojik verilerle oluşturulan sanatsal deneyimleri ve yeni algılama kalıplarını irdelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kültürlerin sanat ürünlerini ve dönemsel özellikleri ve farkları tanımlar. | P.14.34 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sanayi Devrimi Sonrasında Gelişen Mekanik Üretime Dayalı Sanat |
2 | Sanatta Mekanik Çağdan Elektronik Çağa Geçişte Yeni Biçim Arayışları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Şahiner. Rıfat. Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2015. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P14 |
---|---|---|
Ö1 | Kültürlerin sanat ürünlerini ve dönemsel özellikleri ve farkları tanımlar. | - |