Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02031202 | Teknoloji Bağımlılığı | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Berna BAYIR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, internet bağımlılığı, Teknoloji bağımlılığı türleri ve özellikleri, telefon bağımlılığı, oyun bağımlılığı, oyun konsolları, sosyal medya, Bağımlılık ve karakteristik özellikleri, dijital bağımlılığı, Teknoloji bağımlılığının nedenleri, teknoloji bağımlılığının belirtileri, İletişim sürecinde medya, Teknoloji bağımlılığının sebep olduğu sorunlar, fizyolojik sorunlar, ruhsal sorunlar, sosyal sorunlar,Dijital çağda doğan yeni hastalıklar,Teknolojinin doğru kullanımı, teknolojinin kötüye kullanımı, Teknoloji bağımlılığında görülen diğer ruhsal sorunlar, anksiyete, psikotik bozukluklar, depresyon, madde kullanımı, teknoloji bağımlılığında risk faktörleri, Bağımlılık sürecinin ilerlemesi, öğrencilerle bağımlılık testi uygulaması ve değerlendirilmesi, Teknoloji bağımlılığında önleme çalışmaları, bağımlılığa gitmemek, Teknoloji bağımlılığından kurtulmak ve teknoloji bağımlılığı tedavisi, Teknoloji bağımlılığı konusunda yapılan itiraflar ve tartışma
Dersin Amacı
Bu dersin amacı teknoloji bağımlılığını teorik bilgiler kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 2 |
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Teknoloji bağımlılığını, etkileyen faktörleri, evrelerini ve türlerini tanımlar. | P.1.24 | 1 |
| Ö2 | Teknoloji bağımlılığını, etkileyen faktörleri, evrelerini ve türlerini tanımlar. | P.2.18 | 1 |
| Ö3 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili sağlık sorunlarını analiz eder ve önleme çalışmalarını bilir. | P.2.19 | 1 |
| Ö4 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili sağlık sorunlarını analiz eder ve önleme çalışmalarını bilir. | P.3.11 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, internet bağımlılığı |
| 2 | Teknoloji bağımlılığı türleri ve özellikleri, telefon bağımlılığı, oyun bağımlılığı, oyun konsolları, sosyal medya |
| 3 | Bağımlılık ve karakteristik özellikleri, dijital bağımlılığı |
| 4 | Teknoloji bağımlılığının nedenleri, teknoloji bağımlılığının belirtileri |
| 5 | İletişim sürecinde medya |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kitap ve bakanlık ekitapçıkları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Teknoloji bağımlılığını, etkileyen faktörleri, evrelerini ve türlerini tanımlar. | 2 | 5 | - |
| Ö2 | Teknoloji bağımlılığını, etkileyen faktörleri, evrelerini ve türlerini tanımlar. | 2 | 5 | - |
| Ö3 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili sağlık sorunlarını analiz eder ve önleme çalışmalarını bilir. | - | 5 | 5 |
| Ö4 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili sağlık sorunlarını analiz eder ve önleme çalışmalarını bilir. | - | 5 | 5 |
