İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02030203 Sağlığı Değerlendirme 2 Güz 3 3+0+8 9 9
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ - [email protected]
Dersin İçeriği
Sağlığı değerlendirmenin hemşirelikte hastanın bakımını planlarken nasıl kullanıldığı, objektif, subjektif veriler ve değerlendirme teknikleri işlenir. Ardından deri, baş-boyun, meme, karın, kardiyovasküler, solunum, nöroloji ve kas-iskelet sistemlerinin değerlendirilmesi yapılır.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki gereksinimlerini karşılamaya yönelik temel kavram ve kuramlarla tanışmasını ve uygulama laboratuvarında bunları beceri haline dönüştürmesini sağlamak ve ardından gerçek hasta üzerinde uygulama becerisinde cesaretlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. 5
P2 Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
P3 Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. P.1.18 1
Ö2 Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. P.1.19 1
Ö3 Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. P.2.10 1
Ö4 Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. P.3.3 1
Ö5 Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. P.3.4 1
Ö6 Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. P.3.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri
2 Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri
3 Fiziksel değerlendirmede kullanılan teknikler
4 Hasta ile görüşme teknikleri ve subjektif veri toplama
5 Deri değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
6 Baş-boyun değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
7 Meme değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
8 Karın değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
9 Kardiyovasküler değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
10 Solunum değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
11 Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
12 Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
13 Kas iskelet değerlendirmesi
14 Kas iskelet değerlendirmesi, uygulama ve klinik uygulaması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bickley, LS., Bates'Guide to Physical Examination and History Taking (Çev.Ed.) (2006), Halit Özsüt, Cüneyt Tetikkurt, Sezai Vatansever, Nobel tıp Kitapevleri, İstanbul
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 2 20 (%)
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 14 2 28
Kısa Sınav 14 2 28
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 14 4 56
Dönem Sonu Sınavı 14 2 28
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 252
Toplam Yük / 30 8,40
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. 5 - -
Ö2 Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. 5 - -
Ö3 Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. - 5 -
Ö4 Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. - - 4
Ö5 Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. - - 4
Ö6 Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. - - 4