Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02030203 | Sağlığı Değerlendirme | 2 | Güz | 3 | 3+0+8 | 9 | 9 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Figen TÜRK DÜDÜKCÜ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sağlığı değerlendirmenin hemşirelikte hastanın bakımını planlarken nasıl kullanıldığı, objektif, subjektif veriler ve değerlendirme teknikleri işlenir. Ardından deri, baş-boyun, meme, karın, kardiyovasküler, solunum, nöroloji ve kas-iskelet sistemlerinin değerlendirilmesi yapılır.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki gereksinimlerini karşılamaya yönelik temel kavram ve kuramlarla tanışmasını ve uygulama laboratuvarında bunları beceri haline dönüştürmesini sağlamak ve ardından gerçek hasta üzerinde uygulama becerisinde cesaretlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. | P.1.18 | 1 |
Ö2 | Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. | P.1.19 | 1 |
Ö3 | Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. | P.2.10 | 1 |
Ö4 | Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. | P.3.3 | 1 |
Ö5 | Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. | P.3.4 | 1 |
Ö6 | Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. | P.3.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri |
2 | Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri |
3 | Fiziksel değerlendirmede kullanılan teknikler |
4 | Hasta ile görüşme teknikleri ve subjektif veri toplama |
5 | Deri değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
6 | Baş-boyun değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
7 | Meme değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
8 | Karın değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
9 | Kardiyovasküler değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
10 | Solunum değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
11 | Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
12 | Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
13 | Kas iskelet değerlendirmesi |
14 | Kas iskelet değerlendirmesi, uygulama ve klinik uygulaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bickley, LS., Bates'Guide to Physical Examination and History Taking (Çev.Ed.) (2006), Halit Özsüt, Cüneyt Tetikkurt, Sezai Vatansever, Nobel tıp Kitapevleri, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | 1 | 10 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 20 (%) |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 252 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,40 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. | 5 | - | - |
Ö2 | Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. | 5 | - | - |
Ö3 | Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. | - | 5 | - |
Ö4 | Hastadan tam bir öykü alma becerisi kazanır. | - | - | 4 |
Ö5 | Tam bir fiziksel değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. | - | - | 4 |
Ö6 | Fiziksel değerlendirme ile evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlar. | - | - | 4 |