Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02030200 | Anatomi | 2 | Güz | 3 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Taner ZİYLAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şerife ALPA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Anatominin tanımı, genel bölümler, temel latince kavramlar; duyu organları anatomisi; dolaşım sistemi anatomisi; solunum sistemi anatomisi; sindirim sistemi ve boşaltım sistemi anatomisi; kas ve iskelet sistemi anatomisi; merkezi ve periferik sinir sistemi anatomisi; endokrin sistem anatomisi; pelvik taban anatomisi, doğum ve fetal başın anatomisi; memelerin anatomisini içermektedir.
Dersin Amacı
Hemşirelik uygulamaları doğrultusunda insan anatomisi konusunda bilgi ve beceri sahibi olması, hemşirelik uygulamaları ile ilişkilendirilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan vücudu sistemlerine ilişkin anatomiyi bilir. | P.1.9 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, Dönemlik Ders Yürütme Planının Sunumu, Anatominin Tanımı, Genel Bölümler, Temel Latince Kavramlar |
| 2 | Anatominin Tanımı, Genel Bölümler, Temel Latince Kavramlar |
| 3 | Duyu Organları Anatomisi |
| 4 | Dolaşım Sistemi Anatomisi |
| 5 | Solunum Sistemi Anatomisi |
| 6 | Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Anatomisi |
| 7 | Kas ve İskelet Sistemi Anatomisi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Anatomisi |
| 10 | Endokrin Sistem Anatomisi |
| 11 | Üreme Sistemi Anatomisi, (Kadın Üreme Sistemi Anatomisi Üreme Sistemini Destekleyen Yapılar Sinirler) |
| 12 | Pelvik Taban Anatomisi, (Kadın Üreme Sistemi Anatomisi Üreme Sistemini Destekleyen Yapılar Sinirler) |
| 13 | Doğum ve Fetal Başın Anatomisi |
| 14 | Memelerin Anatomisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Anatomi 1-2. Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan, Güneş Tıp Kitabevi, 2014. |
| İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Bikem Süzen, Bedray Yayınevi, 2012. | |
| Netter İnsan Anatomisi Atlası, Meserret Cumhur, 6. Baskı, Nobel Tip Kitabevi, 2015. | |
| Resimli Sistematik Anatomi, Mehmet Yıldırım, Nobel Tip Kitabevi, 2013. | |
| Temel Klinik Anatomi (Moore Çevirisi), Alaittin Elhan, Güneş Tıp Kitabevi, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 3 | 42 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 3 | 42 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 112 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | İnsan vücudu sistemlerine ilişkin anatomiyi bilir. | 5 |
