Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02020107 | İnsan Hakları | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İnsan Hakları dersi kapsamında öncelikle insan hakları kavramının tanımı, tarihsel gelişimi ve türleri üzerinde durulacaktır. Türk Anayasalarının insan hakları konusundaki yaklaşımı, 1982 Anayasasında temel hak ve özgürlüklerin düzenlenişi, sınırlama rejimi anlatılacak ve ulusal hukukta insan haklarının korunmasına değinilecektir. Sonrasında ise insan haklarının uluslararası alanda korunmasına dair hukuksal belgeler ve mekanizmalar ile özellikle Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin yapısı ve yargılama usulleri konusunda bilgiler verilecektir. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesine ilişkin konular Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin içtihatları ışığında incelenecektir
Dersin Amacı
Dönem boyunca incelenen konular hakkında meslek yaşamında kullanabileceği temel bilgileri edinmiş ve güncel olaylara bu bilgileri uygulayabilecek düzeye erişmiş olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan hakları ve ilgili kavramları bilir | P.4.36 | 1 |
| Ö2 | İnsan hakları tarihi ve felsefesini bilir | P.4.37 | 1 |
| Ö3 | İnsan hakları denetim mekanizmalarını tanır. | P.4.38 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnsan Hakları Hukukuna Giriş, İnsan Hakları Anlayışının Tarihsel Gelişimi |
| 2 | İnsan Hakları Hukukuna Giriş, İnsan Hakları Anlayışının Tarihsel Gelişimi |
| 3 | İnsan Haklarının Nitelikleri, İnsan Haklarının Kavramsal Sınıflandırması |
| 4 | İnsan Haklarının Nitelikleri, İnsan Haklarının Kavramsal Sınıflandırması |
| 5 | İnsan Hakları Konusunda Farklı İdeolojik Anlayışlar, İnsan Hakları ve Adalet |
| 6 | İnsan Hakları Konusunda Farklı İdeolojik Anlayışlar, İnsan Hakları ve Adalet |
| 7 | İnsan Haklarına İlişkin Uluslararası Belgeler-Ara Sınav |
| 8 | İnsan Haklarının Uluslararası Koruma Mekanizmaları |
| 9 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi |
| 10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi |
| 11 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması |
| 12 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması |
| 13 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması |
| 14 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | AYBAY, Rona, İnsan Hakları Hukuku, İstanbul bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2015. ERDOĞAN, Mustafa, İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku, Orion Kitabevi, Ankara 2011. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 74 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 |
|---|---|---|
| Ö1 | İnsan hakları ve ilgili kavramları bilir | 4 |
| Ö2 | İnsan hakları tarihi ve felsefesini bilir | 4 |
| Ö3 | İnsan hakları denetim mekanizmalarını tanır. | 4 |
