Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02020105 | Hemşirelik Tarihi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve YAZAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve YAZAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Hemşirelik tarihi, Hemşirelik eğitimi, Bilimsel gelişmeler, Rönesans ve reformlar, Savaşlar ve hemşirelik, Hemşirelik dernekleri, Hemşirelik kanunu
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Hemşirelik tarihini, Dünya'da ve Türkiye'de hemşirelik mesleği ile ilgili süreçleri, Türkiye'de hemşirelik eğitiminin gelişimi, hemşirelik ile ilgili yasa ve yönetmelikler hakkında bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini bilir. | P.1.58 | 1 |
| Ö2 | Dünyada ve Türkiye'deki Hemşirelik Dernekleri, Hemşirelik Mesleği ile ilgili kanunları bilir. | P.1.59 | 1 |
| Ö3 | Bilimsel gelişmelerin, dinin, sosyokültürel etkilerin hemşirelik mesleğine etkisini fark edebilir ve yorumlayabilir. | P.6.22 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hemşirelik tarihine giriş, Prehistorik tıp ve ilk çağlarda tıp uygulaması ve hasta bakımı |
| 2 | Orta çağda hemşirelik ve hasta bakımı, Orta çağ bilimsel gelişmeleri, Orta Çağ dönemi Cadı Avları |
| 3 | Orta çağda hemşirelik ve hasta bakımı, Orta çağ bilimsel gelişmeleri, Orta Çağ dönemi Cadı Avları |
| 4 | Yeni Çağ Dönemi Hemşirelik ve Hasta Bakımı, Yeni Çağ Dönemi bilimsel gelişmeleri-Rönesans -Reform gelişmelerinin bilime, tıpa ve hemşireliğe etkisi |
| 5 | Yakın Çağda Hemşirelik ve Hasta Bakımı |
| 6 | Yakın Çağda Hemşirelik ve Hasta Bakımı |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları Döneminde Türk Hemşireliği |
| 9 | Birinci Dünya Savaşı ve Millî Mücadele Döneminde Türk Hemşireliği |
| 10 | Hemşirelik Eğitiminde İlkler |
| 11 | Cumhuriyet Döneminde Hemşirelik Eğitimi |
| 12 | Cumhuriyet Döneminde Hemşirelik Yüksekokulları |
| 13 | Dünyada ve Türkiye'deki Hemşirelik Dernekleri, Hemşirelik Mesleği ile ilgili kanunlar |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bilim ve Teknik Dergisi, Kasım 2009, Ortaçağda Bilim |
| Kırım Savaşında Hasta Bakımı ve Hemşirelik, Serap Tosun, Akademisyen Kitapevi,2014 | |
| Tıp Deontoloji ve Genel Tıp Tarihi, Güneş ve Nobel Yayınları, Bursa 1996 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 100 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini bilir. | 4 | - |
| Ö2 | Dünyada ve Türkiye'deki Hemşirelik Dernekleri, Hemşirelik Mesleği ile ilgili kanunları bilir. | 4 | - |
| Ö3 | Bilimsel gelişmelerin, dinin, sosyokültürel etkilerin hemşirelik mesleğine etkisini fark edebilir ve yorumlayabilir. | - | 4 |
