İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02010101 Felsefeye Giriş 1 Güz 1 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu derste felsefî düşünmenin önemi ve felsefenin ana sorunları üzerinde odaklanılmaktadır. Derste öncelikle felsefenin bireye ve topluma sağladıkları katkı, bilimle, dinle, ahlak ve sanatla ilişkisi, felsefî düşünüş ve bilgisinin özellikleri, yine bilginin kaynağı ve değeri, varoluş, insanın değeri, ahlak ve etik, meslek adamının karşılaşabilecekleri kimi sorunların çözümünde felsefenin rolü üzerinde durulmaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin felsefi soru ve sorunlarla tanışmasını, felsefenin önemi, konu ve akımları hakkında bilgi edinmelerini, felsefenin geçirdiği düşünce evrelerini, felsefî düşünme ve akıl yürütme biçimlerini tanımalarını sağlamak, sorunlara eleştirel bakabilmeyi ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
P10 Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini kullanır. 4
P14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Felsefî düşüncenin gelişim süreci hakkında bilgi edinir. P.14.21 1
Ö2 Felsefenin temel kavramlarını öğrenir. P.2.43 1
Ö3 Eleştirel bakış açısı, yaratıcı düşünebilme yetisi ve yorumlama gücü kazanır P.10.22 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Felsefe hakkında genel bilgi ve felsefenin tanımı,
2 Felsefe, Filozof, Hikmet ve Hakîm kavramları ve bunların açılımı,
3 Felsefenin dayanakları (akıl, tefekkür, bilgi ve hikmet),
4 Felsefî düşünüş ve özellikleri,
5 Felsefe insana neden gereklidir? (Bireysel ve toplumsal faydaları),
6 Felsefenin ana problemleri (Varlık, bilgi ve değer). Varlık ve Bilgi Felsefesinin ne olduğu, Değer Probleminde Ahlak Felsefesi ve Sanat Felsefesi Hakkında Genel Bilgi.
7 Felsefe ve Bölümleri, (Sistematik Felsefe ve Felsefe Tarihi), Bilgi ve bilgi çeşitleri,
8 Vize (Ara Sınav)
9 Bilgi ve Bilgi Çeşitleri (empirik bilgi, bilimsel bilgi, teknik bilgi, sanat bilgisi, dini bilgi, felsefi bilgi),
10 Bilgi Felsefesi (Epistemoloji),
11 Bilginin Kaynağı Problemi (Rasyonalizm, Sansüalizm)
12 Bilginin Kaynağı Problemi (Emprizm, Entüisyonizm, bunların eleştirisi)
13 Bilginin Değeri (Dogmatizm, Septisizm, Kritisizm, Pozitivizm, Pragmatizm, Analitik Felsefe).
14 Bilim Felsefesi (Bilimin Tarihçesi, Felsefe-Bilim İlişkisi, Bilimsel Zihniyet, Bilime Farklı Yaklaşımlar, Bilimin Değeri vb.),
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ERDEM, Hüsameddin. Felsefeye Giriş: Bazı Felsefe Meseleleri, Konya: HÜ-ER, 2021
BOLAY, Süleyman Hayri. Felsefeye Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2019
3. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 1 2 2
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P10 P14
Ö1 Felsefenin temel kavramlarını öğrenir. 4 - -
Ö2 Eleştirel bakış açısı, yaratıcı düşünebilme yetisi ve yorumlama gücü kazanır - - 4
Ö3 Felsefî düşüncenin gelişim süreci hakkında bilgi edinir. - 4 -