Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil II (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. Yabancı Diller Yüksekokulu |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizcenin ileri düzeyde zaman kavramları, cümle kurma, konuşulanı anlayarak cevap verme, tarihî konularda yabancı dildeki kaynakları okuyarak anlama.
Dersin Amacı
Öğrenci, lise seviyesi İngilizcesini Tarih bölümü programında kullanabilecek seviyeye getirecektir. Bu ders özellikle seçmeli ve seminer derslerde spesifik konular araştırılırken, yabancı kaynakların kullanılmasına faydalı olacaktır. Bu yöntemle öğrenci metin içerisinde İngilizce gramer ve kelimelerin kullanımını görmüş olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.3 | 1 |
| Ö2 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | P.11.4 | 1 |
| Ö3 | Yabancı dilde yazma, okuma, okunanı anlama, değerlendirme ve eleştirme gibi analitik okuma becerileri geliştirir. | P.11.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Süregelen gelecek zaman (Future Continuous Tense) |
| 2 | Gelecek öncesi zaman (Future Perfect Tense) |
| 3 | Yakın geçmiş zaman (Present Perfect Tense) |
| 4 | Sıfatlar ve zarflar (Adjectives and Adverbs) (I) |
| 5 | Sıfatlar ve Zarflar (II) |
| 6 | Edilgen yapı (Active and Passive) |
| 7 | -Miş'li geçmiş zaman (Past Perfect Tense) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İsim cümlecikleri (Noun Clauses) |
| 10 | Zarf cümlecikleri (Adverb Clauses) |
| 11 | Şart cümleleri (Conditional Sentences) |
| 12 | Emir cümleleri (Imperatives) |
| 13 | Dolaylı anlatım (Reported Speech) |
| 14 | İsim fiiller ve mastarlar (Gerunds and Infinitives) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Murphy, R., & Pallini, L. (1997). Essential grammar in use (Vol. 2, No. 001). Cambridge University Press. |
| Pawlak, M. (2020). Grammar learning strategies as a key to mastering second language grammar: A research agenda. Language Teaching, 53(3), 358-370. | |
| Wiltschko, M. (2021). The grammar of interactional language. Cambridge University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 58 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 5 |
| Ö2 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | 5 |
| Ö3 | Yabancı dilde yazma, okuma, okunanı anlama, değerlendirme ve eleştirme gibi analitik okuma becerileri geliştirir. | 5 |
