Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900012 | Yabancı Dil I (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. Yabancı Diller Yüksekokulu |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizcenin temel zaman kavramları, cümleyi kurma, konuşulanı anlayarak cevap verme, tarih konusunda yabancı dildeki kaynakları okuyarak anlama.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.3 | 1 |
| Ö2 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | P.11.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dönemlik ders yürütme planının sunumu, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması |
| 2 | Alfabenin tanıtımı, isimler, tekil-çoğul, ülkeler-uyruklar |
| 3 | Kişi zamirleri, işaret zamirleri, sayılar, belirteçler |
| 4 | Geniş zaman (Simple Present Tense), sahiplik, miktar ifadeleri |
| 5 | Sayılabilen ve sayılamayan isimler, soru kelimeleri, zaman edatları |
| 6 | Yer edatları, nesne zamirleri, sahiplik sıfatları, diğer edatlar |
| 7 | Modals, Şimdiki Zaman (Present Continuous Tense) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Geçmiş Zaman (Simple Past Tense) |
| 10 | Karşılaştırmalı sıfatlar, düzenli sıfatlar, düzensiz sıfatlar |
| 11 | Şimdiki zamanın hikâyesi (Past Continuous Tense) |
| 12 | Basit gelecek zaman ve planlı gelecek zaman (Future Tense) |
| 13 | Sıfat cümlecikleri (Relative Clauses) (I) |
| 14 | Sıfat Cümlecikleri (Relative Clauses) (II) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Farrel, T.S., Jacobs, G.M. (2020). Essentials for successful English language teaching. Bloombury Publishing. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 58 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 5 |
| Ö2 | İngilizce gramer kurallarını bilir. | 5 |
