Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900005 | Türk Dili II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. Rektörlük |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
ürk Dili 2 dersi, öğrencinin hem edebi hem akademik konularda başarılı yazılı ve sözlü uygulamalar yapabilmesini sağlamak için gerekli olan konuları içerir.Yazılı anlatım kuralları, yazı türleri, anlatım şekilleri, yazılı anlatım becerisini geliştirmek amacıyla yazılı anlatım uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatımda başarı için yazılı metinler üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım kuralları ve türleri hakkında bilgi verilerek anlatım çalışmaları ve uygulamaları yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Türk dilinin köken ve tarihsel gelişimini bilir. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Türk dil bilgisi kurallarını bilir. | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | P.11.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, yazılı ve sözlü kompozisyon yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı, konularına göre paragraf çeşitleri, paragrafta anlatım türleri, düşünceyi geliştirme yolları |
| 2 | Yazılı kompozisyon türleri; A) Resmî yazılar: dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler |
| 3 | Yazılı kompozisyon türleri B) Fikrî yazılar: makale, fıkra, bildiri, eleştiri, deneme gibi fikrî yazı türlerinin tanımı, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler |
| 4 | Türk şiir gelenekleri, klasik şiir, halk şiiri, modern şiir geleneği ve özellikleri, içerik bakımından şiir türleri |
| 5 | Tiyatro, tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri, geleneksel sahne oyunlarımız (meddah, ortaoyunu, karagöz-hacivat), içerik bakımından tiyatro çeşitleri (trajedi, komedi, dram) |
| 6 | Hikaye ve roman, hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri, romanın tanımı ve başlıca özellikleri, konularına göre roman türleri, hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler |
| 7 | Destan türünün tanımı ve genel özellikleri, doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar,islamiyet'in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları, Türk destanlarında tipler ve motifler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları, masalların başlıca özellikleri, gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri, bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri |
| 10 | Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı, iletişimin unsurları, iletişimin türleri ve engelleri, Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak |
| 11 | Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri |
| 12 | Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları, bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı |
| 13 | Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler, bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın planı, bilimsel araştırmada üslup, alıntı yapma ve kaynak gösterme hususunda önemli noktalar |
| 14 | Edebiyatımızda yer alan tanzimat, servet-i fünûn, fecr-i atî, milli edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar, cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Demirel, M. (2020). Türk Dili. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 175-197. |
| Tuğluk, İ.H. (2016). Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 58 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Türk dilinin köken ve tarihsel gelişimini bilir. | 5 |
| Ö2 | Türk dil bilgisi kurallarını bilir. | 5 |
| Ö3 | Sade bir dille İngilizce konuşabilmek için kelime bilgisi bilir. | 5 |
