Ebelik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501017 | İşitme ve Denge Sağlığı | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kulak değerlendirme yöntemleri, kulak kepçesi, dış kulak yolu ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, konjenital kulak hastalıkları ve tedavisi.
Dersin Amacı
Ders kapsamında; denge sistemi hastalıkları, uygun değerlendirme yöntemleri, tanılanması ile vestibüler rehabilitasyon yaklaşımları ve uygulamaları konularında ayrıntılı bilgi ve beceri gelişimini sağlama. kulak değerlendirme yöntemleri, dış ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral, nöral ve konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavileri konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazanma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dış kulak yolu hastalıkları ve tedavisi I |
2 | Orta kulak hastalıkları ve tedavisi I |
3 | Sensörinöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
4 | Nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
5 | Konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
6 | Yaşa bağlı işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi |
7 | Vestibüler sistem hastalıkları klinik tanı test prosedürleri ve protokolleri II |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara sınav değerlendirmesi |
10 | Vestibüler problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri I |
11 | Vestibüler problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri II |
12 | Vestibüler rehabilitasyon I |
13 | Vestibüler rehabilitasyon II |
14 | Vestibüler rehabilitasyon III |
15 | Genel sınava hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Baloh, R. W., Halmagyi, G. M. (1996). Disoders of the vestibular System, New York: Oxford University. |
Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |