Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501013 | Alternatif Tedaviler | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, ebelik öğrencilerine kadın sağlığı alanında alternatif tıp uygulamalarını öğretmek, ebelerin bakım uygulamalarını ialternatif tıp uygulamaları ile entegre ederek geliştirmektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere alternatif tedaviler ile ilgili temel kavramlar ve uygulamalar hakkında teorik bilgileri açıklamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı |
| 2 | Alternatif tedavi tanımı ve tarihçesi |
| 3 | Alternatif tedavi çeşitleri |
| 4 | Kadın sağlığı ile ilgili alternatif tıp yaklaşımları |
| 5 | Gebelik ile ilgili alternatif sağlık yaklaşımları |
| 6 | Doğum ve sonrası dönemde alternatif sağlık yaklaşımları |
| 7 | Jinekolojik onkolojide kullanılabilen alternatif sağlık yaklaşımları |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Terapötik dokunma |
| 10 | Meditasyon |
| 11 | Aromaterapi ve fitoterapi |
| 12 | Hypnobırthıng |
| 13 | Anne bebek yogası |
| 14 | Masajlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Biana, C. B., Cecagno, D., Porto, A. R., Cecagno, S., Marques, V. D. A., & Soares, M. C. (2021). Non-pharmacological therapies applied in pregnancy and labor: an integrative review. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 55, 1-11. |
| Corrigan, L., Moran, P., McGrath, N., Eustace-Cook, J., & Daly, D. (2021). Hamilelik yoga müdahalelerinin özellikleri ve etkinliği: Sistematik bir inceleme ve meta-analiz. Research Square. 1, 1-22. | |
| Öztürk H, Şaylıgil Ö. (2016). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları Yönetmeliği'nin etik açıdan değerlendirilmesi. Turkiye Klinikleri J Med Ethicc, 24(1), 1-10. | |
| Şahin, S. (2017). Geleneksel, tamamlayıcı, alternatif tıp uygulamalarına genel bir bakış. Türk Aile Hek Dergisi, 21(4), 159-162. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
