Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501012 | İşaret Dili | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşaret dili özellikleri ve becerisi kazanımına yönelik konuları içerir.
Dersin Amacı
Bu dersi alan ile öğrencilere işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Harflerin tanıtımı, harflerin yazımında el ve parmak şekilleri, Türk alfabesindeki harflerin TİD'e göre yazılımı |
| 2 | Harflerin tanıtımı, harflerin yazımında el ve parmak şekilleri, Türk alfabesindeki harflerin TİD'e göre yazılım |
| 3 | Harflerin tanıtımı, harflerin yazımında el ve parmak şekilleri, Türk alfabesindeki harflerin TİD'e göre yazılım |
| 4 | Harfin doğru yazılımı, parmak formları, harfi net gösterme |
| 5 | Harfin doğru yazılımı, parmak formları, harfi net gösterme |
| 6 | Harfin doğru yazılımı, parmak formları, harfi net gösterme |
| 7 | Harfin doğru yazılımı, parmak formları, harfi net gösterme |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Parmak alfabesini doğru kullanma, yazım kurallarına uyma, kelimeleri uygun hızla yazma |
| 10 | Adını soyadını yazma, zamirleri kullanma, öz geçmişini anlatma, mesleği, tasvir yapma |
| 11 | Aile ve akrabaları ile ilgili işaretler, ailesi, akrabaları |
| 12 | Evre ile ilgili işaretler, çevreyi tanıma |
| 13 | Evre ile ilgili işaretler, çevreyi tanıma |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | - |
| Özturan, A., Öztürk , E. (2018). Türk İşaret Dili Eğitimi Ders Kitabı, 1. Basım, Cinius: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
