Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501011 | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlıkla ilgili temel kavramlar ve sağlık tanımları, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, olumlu sağlık davranışı kazanımı ve olumlu yaşam biçimi davranış değişikliği konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Sağlığı geliştirme kavramı ve sağlığı geliştirme ve koruma ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlayarak, öğrencinin olumlu sağlık davranışlarına sahip olmaları ve sağlığın korunması için yapılması gereken uygulamalar konusunda farkındalık kazanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlık ve hastalık ile ilgili temel kavramlar |
| 2 | Sağlık eğitimi, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları |
| 3 | Türkiye' de sağlığı koruma ve geliştirme uygulamaları |
| 4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede felsefe-kuram-model ilişkisi |
| 5 | Halk sağlığı kuram ve modelleri |
| 6 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kuram ve modellerinin, uygulamada kullanımı |
| 7 | Küresel toplumda sağlık ve sağlığı geliştirme uygulamaları |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Ana çocuk sağlığı geliştirme programları |
| 10 | Okul sağlığını geliştirme programları |
| 11 | Kırılgan gruplarda sağlığı geliştirme |
| 12 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları -toplum beslenmesi |
| 13 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları-fiziksel aktivite |
| 14 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları-stres yönetimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tanır, F., & Demirhindi, H. (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. 1. Baskı, Akademisyen Kitapevi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
