İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501009 Görgü Kuralları ve Nezaket 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Resmi ve gayrı resmi ortamlarda uyulması gereken protokol,nezaket ve görgü kuralları
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere, görgü kuralları, nezaket ve protokol bilgisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Öğrenciler ile tanışma, dersin içeriği ile ilgili öğrencileri bilgilendirme.
2 Protokol kuralları
3 Görgü kuralları
4 Tanışma ve tanıştırma kuralları. Tanışma ve tanıştırma kurallarına göre öğrencilerle grup olarak drama uygulaması yapılması.
5 Tokalaşma kuralları Tokalaşma kurallarına göre öğrencilerle grup olarak drama uygulaması yapılması.
6 Telefonda görgü kuralları
7 Yazışma kuralları
8 Vize sınavı
9 Davet protokolü
10 Sofra kuralları
11 Sofra kurallarıyla ilgili öğrencilerle drama
12 Tiyatro ve konser salonunda görgü kuralları
13 Toplantılarda dikkat edilecek kurallar
14 Zaman ve mekana uygun giyim
15 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Birincioğlu, N. (2023). İşyeri Nezaketsizliği. Güncel Örgütsel Davranış Yaklaşımları, 87.
Cellek, B. (2020). Eğitimde nezaketin önemi ve gerekliliği üzerine bir inceleme (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
Güney, Ü. N. (2019). Toplumsal Hayatı Düzenleyen Kurallar Ve Fıkıh İlmi. Journal Of Islamic Law Studies, (33).
Keser, B., Pachulia, L. (2021). Gürcüce-Türkçe nezaket ve hitap kullanımındaki benzerlikler ve farklılıklar. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 155-170.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0