Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501009 | Görgü Kuralları ve Nezaket | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Resmi ve gayrı resmi ortamlarda uyulması gereken protokol,nezaket ve görgü kuralları
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere, görgü kuralları, nezaket ve protokol bilgisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrenciler ile tanışma, dersin içeriği ile ilgili öğrencileri bilgilendirme. |
| 2 | Protokol kuralları |
| 3 | Görgü kuralları |
| 4 | Tanışma ve tanıştırma kuralları. Tanışma ve tanıştırma kurallarına göre öğrencilerle grup olarak drama uygulaması yapılması. |
| 5 | Tokalaşma kuralları Tokalaşma kurallarına göre öğrencilerle grup olarak drama uygulaması yapılması. |
| 6 | Telefonda görgü kuralları |
| 7 | Yazışma kuralları |
| 8 | Vize sınavı |
| 9 | Davet protokolü |
| 10 | Sofra kuralları |
| 11 | Sofra kurallarıyla ilgili öğrencilerle drama |
| 12 | Tiyatro ve konser salonunda görgü kuralları |
| 13 | Toplantılarda dikkat edilecek kurallar |
| 14 | Zaman ve mekana uygun giyim |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birincioğlu, N. (2023). İşyeri Nezaketsizliği. Güncel Örgütsel Davranış Yaklaşımları, 87. |
| Cellek, B. (2020). Eğitimde nezaketin önemi ve gerekliliği üzerine bir inceleme (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü). | |
| Güney, Ü. N. (2019). Toplumsal Hayatı Düzenleyen Kurallar Ve Fıkıh İlmi. Journal Of Islamic Law Studies, (33). | |
| Keser, B., Pachulia, L. (2021). Gürcüce-Türkçe nezaket ve hitap kullanımındaki benzerlikler ve farklılıklar. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 155-170. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
