Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501006 | Güncel Diyetler ve Temel Beslenme Yaklaşımları | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bireylerin enerji gereksinimleri ve besin tercihleri kapsamında uygulanılan farklı diyetlerin beslenme ve sağlık sürecine etkileri
Dersin Amacı
Farklı diyet ve beslenme yaklaşımlarının insanların sağlık durumları üzerine etkisinin değerlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Beslenme ve sağlık ilişkisinin değerlendirilmesi |
| 2 | Bireylere özgü enerji, makro besin ve mikro besin gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
| 3 | Malnütrisyon ve obezitede tıbbi beslenme tedavisi |
| 4 | Alternatif diyetler veya popüler diyetler kavramları |
| 5 | Akdeniz tipi beslenme |
| 6 | Yüksek proteinli diyetler |
| 7 | Ketojenik diyetler |
| 8 | Vize sınavı |
| 9 | Alkali diyet |
| 10 | Vegan-vejetaryen diyetler |
| 11 | Paleo diyet |
| 12 | İsveç- Atkins diyeti |
| 13 | Krono beslenme |
| 14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Adak N. (2020). Tüketim kültüründe beslenme: sağlıklı/sağlıksız yiyecekler. İstanbul University Journal of Sociology, 40(1), 197-218. |
| Bor, H., Saka, M. (2021). Besin Okuryazarlığı, Yeme Farkındalığı ve Beslenme. Gümüshane Üniversitesi Saglik Bilimleri Dergisi, 10(2). | |
| Pekcan, A. G. (2019). Sürdürülebilir beslenme ve beslenme örüntüsü: bitkisel kaynaklı beslenme. Beslenme ve Diyet Dergisi, 47(2), 1-10. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
