Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501003 | Rapor Yazma ve Sunum Becerileri | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Papor yazma kural ve tekniklerinin öğretilmesi, mesleki nitelikteki raporların özellikleri hakkında bilgilendirme, bir sunumun nasıl hazırlanacağı ve sunulacağını öğretilmesi sürecini içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin mesleki rapor yazma becerilerini geliştirme, topluluk önünde etkili sunum yapma bilgisini edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin tanıtılması |
| 2 | Rapor neden yazılır? |
| 3 | Rapor türleri, rapor yazım etiği |
| 4 | Rapor dili ve rapor yazmanın kriterleri ve ilkeleri |
| 5 | Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken unsurlar |
| 6 | Raporların şekil ve içeriği |
| 7 | Rapor bölümleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Etkili iletişim, ses tonu, beden dili, kıyafet ve genel görünüm |
| 10 | Sunum nedir? Sunumun planlanması, amacı ve içeriği |
| 11 | Sunumda slayt kullanımı, görsel kullanımın etkisi ve sunum süresinin dengeli kullanımı |
| 12 | Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar |
| 13 | Sunum slaytlarında renk kullanımı, yazı karakteri ve harf büyüklüğü seçimi |
| 14 | Dikkat ve ilgiyi canlı tutma teknikleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Karataş, S., Kılıç Çakmak, E., Üstündağ, M. (2021). Etkili Sunum Teknikleri. Milli Eğitim Bakanlığı: Ankara. |
| Köse, İ. A., Usta, H. G., Yandı, A. (2016). Sunum yapma becerilerinin çok yüzeyli rasch analizi ile değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1853-1864. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
