İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501003 Rapor Yazma ve Sunum Becerileri 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Papor yazma kural ve tekniklerinin öğretilmesi, mesleki nitelikteki raporların özellikleri hakkında bilgilendirme, bir sunumun nasıl hazırlanacağı ve sunulacağını öğretilmesi sürecini içermektedir.
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin mesleki rapor yazma becerilerini geliştirme, topluluk önünde etkili sunum yapma bilgisini edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersin tanıtılması
2 Rapor neden yazılır?
3 Rapor türleri, rapor yazım etiği
4 Rapor dili ve rapor yazmanın kriterleri ve ilkeleri
5 Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken unsurlar
6 Raporların şekil ve içeriği
7 Rapor bölümleri
8 Ara sınav
9 Etkili iletişim, ses tonu, beden dili, kıyafet ve genel görünüm
10 Sunum nedir? Sunumun planlanması, amacı ve içeriği
11 Sunumda slayt kullanımı, görsel kullanımın etkisi ve sunum süresinin dengeli kullanımı
12 Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13 Sunum slaytlarında renk kullanımı, yazı karakteri ve harf büyüklüğü seçimi
14 Dikkat ve ilgiyi canlı tutma teknikleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Karataş, S., Kılıç Çakmak, E., Üstündağ, M. (2021). Etkili Sunum Teknikleri. Milli Eğitim Bakanlığı: Ankara.
Köse, İ. A., Usta, H. G., Yandı, A. (2016). Sunum yapma becerilerinin çok yüzeyli rasch analizi ile değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1853-1864.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0