Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Etik ilkeler doğrultusunda araştırma süreci adımlarını, araştırma tasarımlarını ve raporlama sürecini içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazandırmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Ebelik bilimine özgü araştırma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Araştırma süreci etik ilkelerini bilir. | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | P.12.3 | 1 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | P.12.4 | 1 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | P.12.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ebelik ve bilimsel yaklaşım, ebelik araştırması, araştırma süreci adımlar |
| 2 | Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler |
| 3 | Araştırma konusunu ve problemi belirleme, araştırma soruları, hipotez ve sınırlılıklar |
| 4 | Literatür tarama ve inceleme |
| 5 | Araştırma tasarımları |
| 6 | Nicel araştırma tasarımları (deneysel olmayan araştırma tasarımları) |
| 7 | Nicel araştırma tasarımları (deneysel araştırma tasarımları) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Nicel araştırmalar (diğer araştırma tasarımları) |
| 10 | Nitel araştırmalar |
| 11 | Örnekleme |
| 12 | Veri toplama araçları |
| 13 | Araştırma raporunun yazımı ve sunumu |
| 14 | Araştırma makalesinin eleştirel okuması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gürsoy, E. (2020). Hemşirelikte Yayın Yazarlığı. 4. Baskı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 88 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Araştırma süreci adımlarını bilir. | 5 |
| Ö2 | Araştırma süreci etik ilkelerini bilir. | 5 |
| Ö3 | Araştırma tasarımlarını bilir. | 5 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü araştırma yapma sürecini bilir. | 5 |
| Ö5 | Ebelik bilimine özgü araştırma verilerini analiz etme ve yorumlamayı bilir. | 5 |
