Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500007 | Anne ve Çocuk Beslenmesi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU | BZ-29 | [email protected] | 7967 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilere gebe ve emzikli kadınlar başta olmak üzere farklı yaş ve özellikteki kadın ve çocukların yeterli ve dengeli beslenme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, ebelik öğrencilerinin anne ve çocuk beslenmesi ile ilgili bilgi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel bilimler ve ebelik bilimi ile ilgili alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kadın, yenidoğan, aile ve toplumun ihtiyaçlarına kültürel açıdan uygun bakım esası için kullanabilir. | 5 |
| P4 | Gebelik süresince sağlığı maksimum düzeyde tutmak için risklerin erken tespiti, saptanan komplikasyonların sevki ya da tedavisini kapsayan bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Beslenme ile ilgili temel kavramları bilir. | P.1.12 | 1 |
| Ö2 | Yaşam dönemlerine göre kadının nasıl beslenmesi gerektiğini bilir. | P.3.3 | 1 |
| Ö3 | Yaşam dönemlerine göre çocuğun nasıl beslenmesi gerektiğini bilir. | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Beslenmenin tanımı, önemi ve besin ögeleri |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de anne ve çocuk beslenmesi |
| 3 | Kadın yaşam dönemlerine göre beslenmenin önemi ve önemli hususlar |
| 4 | Gebelikte enerji ve besin ögesi gereksinmeleri |
| 5 | Laktasyonda enerji ve besin ögesi gereksinmeleri |
| 6 | Menopozda enerji ve besin ögesi gereksinmeleri |
| 7 | 0-1 yaş çocuğunun beslenmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Tamamlayıcı beslenme |
| 10 | Okul öncesi çağı çocuğunun beslenmesi |
| 11 | Okul çağı çocukların beslenmesi |
| 12 | Çocukluk çağında büyüme ve gelişmenin izlenmesi |
| 13 | Çocuklarda sık görülen beslenme sorunları |
| 14 | Anne-çocuk beslenmesi ile ilgili sağlık politikaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Karaağaoğlu N, Samur G. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi, Pegem Yayıncılık: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Beslenme ile ilgili temel kavramları bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Yaşam dönemlerine göre kadının nasıl beslenmesi gerektiğini bilir. | - | 5 |
| Ö3 | Yaşam dönemlerine göre çocuğun nasıl beslenmesi gerektiğini bilir. | - | 5 |
