Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02281076 | Stresle Baş Etme | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Stres kavramı, stresin fizyolojisi, nedenleri, bilişsel yönü, strese verilen tepkiler, psikolojik sağlamlık, stresle başetme kavramı, stratejileri, (duygu ve problem odaklı başetme), etkili olan (kendini tanıma, bilişlerin farkına varma, sorunların çözümünde çok yönlü düşünme, problem çözme, etkili iletişim becerileri, gevşeme ve nefes egzersizleri, zamanı iyi kullanma vb.) ve etkili olmayan baş etme yolları incelenir.
Dersin Amacı
Öğrencinin stres tanımasını, stresin organizma üzerindeki etkilerini anlamasını, stresle başetme kavramı ve stratejileri konusunda bilgilenmesini, etkili ve etkisiz başetme yollarını kavramasını, değerlendirmesini ve yorumlamasını, kendisindeki etkisiz başetme davranışlarının yerine etkili olanları koyabilmesini ve bu becerileri hizmet verdiği bireylerin de kullanmalarına yardımcı olabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Stres kavramı, stresin fizyolojisi, stres nedenleri |
| 2 | Stresin bilişsel yönü, strese verilen tepkiler |
| 3 | Stres-psikolojik sağlamlık-başetme ilişkisi |
| 4 | Stresle başetme kavramı |
| 5 | Baş etme stratejileri (duygu ve problem odaklı baş etme) |
| 6 | Etkili olan ve etkili olmayan başetme |
| 7 | Etkili baş etme becerileri öğretimi (kendini Tanıma) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Etkili baş etme becerileri öğretimi (Bilişlerin farkına varma) |
| 10 | Etkili baş etme becerileri öğretimi (Bilişlerin farkına varma) |
| 11 | Etkili baş etme becerileri (Sorunların çözümünde eleştirel düşünme ve problem çözme) |
| 12 | Etkili baş etme becerileri (Etkili iletişim becerileri) |
| 13 | Etkili baş etme becerileri (Gevşeme teknikleri, nefes, diğer egzersizler ) |
| 14 | Etkili baş etme becerileri (Gevşeme teknikleri, Nefes, Zamanı etkili kullanma) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Clark, L. (2000). Duygulara Yardım, 1. Baskı, Evrim Yayınları: İstanbul. |
| Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati, 31.Basım, Sistem Yayıncılık: İstanbul. | |
| Geçtan, E. (2009). İnsan Olmak, 27. Basım, Metis Yayınları: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
