Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02281070 | Toplumsal Sorumluluk Projesi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Büşra DURAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Toplumsal sorumluluk bilinci kazandırmaya yönelik konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yapılacak etkinliklerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerileri geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Ebeler topluma; sağlıklı aile yaşamı, planlı gebelikler ve pozitif (olumlu) ebeveynliği desteklemek için bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. | 3 |
| P9 | İlgi ve yetkinliklerine uygun şekilde kendisini geliştirir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplum sağlığına yönelik bakım uygular. | P.3.11 | 6 |
| Ö2 | Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. | P.9.5 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması |
| 2 | Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı |
| 3 | Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi |
| 4 | Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı |
| 5 | Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı |
| 6 | Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı |
| 7 | Özgün proje etkinlik öneri formu |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Seçki dosyası hazırlama formu |
| 10 | Seçki dosyası değerlendirme formu |
| 11 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri I.hafta |
| 12 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri II.hafta |
| 13 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri III.hafta |
| 14 | Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri IV.hafta |
| 15 | Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, 1. Baskı, Anı Yayıncılık: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 2 | 100 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 2 | 48 | 96 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplum sağlığına yönelik bakım uygular. | 3 | 3 |
| Ö2 | Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. | 3 | 3 |
