Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02271067 | Bağımlılıkla Mücadele | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Madde kullanım bozuklukları, madde kötüye kullanımı, madde bağımlılığı, bağımlılık yapan maddeler, madde bağımlılığının insan sağlığına olumsuz etkileri, madde kullanımı neden ile sağlığı bozulan bireyin bakım ve tedavisi, teknoloji bağımlılığını önleme ve tedavisi, kumar bağımlılığını tedavisi gibi konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Bağımlılıklar, nedenleri, sonuçları ve ebenin sorumlulukları konusunda farkındalık kazandırmayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bağımlılıkla ilişkili temel kavramlar ve tanımlar |
| 2 | Bağımlılık türleri (uyuşturucu, alkol, sigara, uçucu madde, teknoloji bağımlılığı vb.) |
| 3 | Bağımlılığın nedenleri |
| 4 | Bağımlılığa ilişkin teoriler, risk faktörleri ve koruyucu faktörler |
| 5 | Farklı yaş gruplarında bağımlılık ve tedavi ortamları |
| 6 | Bağımlılık ve bağımlılıkla mücadele, eylem planları ve yöntemler |
| 7 | Türkiye'de bağımlıkla mücadele |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Bağımlılık türlerine göre önleme-müdahale ilkeleri ve ebenin rolü |
| 10 | Bağımlılık türlerine göre önleme-müdahale çalışmalarında destek alınabilecek resmi ve sivil kurumlar |
| 11 | Bağımlılık türlerine göre tedavi ilkeleri, bireysel farklılıklar ve ebenin rolü |
| 12 | Bağımlılık türlerine göre tedavi ilkeleri, bireysel farklılıklar ve ebenin rolü |
| 13 | Bağımlılıkla mücadelede ve tedavide kurumlararası iş birlikleri |
| 14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çoşkun, H., Gülnar, G. (2021). Bağımlılıkla Mücadele Olanakları, 2. Baskı, Konrad Adenauer Yayınevi: Ankara |
| Ögel, K. (2017). Bağımlılık tedavi ve Temek Kitabı, 1. Baskı, IQ Kültür Sanat Yayınevi: Ankara | |
| Öztürk, M., Ögel, K., Evren, C., Bilici, R. (2020). Bağımlılık Tanı, Tedavi ve Önleme, 1. Baskı, Yeşilay Yayınevi: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
