Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02271066 | Yardımcı Üreme Teknikleri | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yardımcı üreme teknikleri ve ebelik yaklaşımına ilişkin konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili kavramların öğrenilerek, güncel gelişmeler ışığında ihtiyacı olan bireylere danışmanlık ve bakım hizmetlerini sunabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnfertilitenin tanımı, Dünya'da ve Türkiye'de infertilite oranları |
| 2 | Kadın infertilitesinin nedenleri |
| 3 | Erkek infertilitesinin nedenleri |
| 4 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikolojik etkileri |
| 5 | İnfertilite teşhisinde kadınlara uygulanan yöntemler |
| 6 | İnfertilite teşhisinde erkeklerde kullanılan yöntemler |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | İnfertilite tedavisi |
| 9 | Yardımcı üreme teknikleri (yapay aşılama) |
| 10 | Yardımcı üreme teknikleri (in vtro fertilizasyon) |
| 11 | Yardımcı üreme teknikleri (gamet intrafallopian transfer ) |
| 12 | İnfertilitede danışmanlık |
| 13 | Yardımcı üreme teknikleri ve etik |
| 14 | Yardımcı üreme teknikleri ve ebelik yaklaşımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Amanak, K., Kavlak, O. (2013). Etik boyutu tartışılan yardımcı üreme teknikleri ve yasal düzenlemeler .Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 29(1), 68-75. |
| Özpulat, F. (2017). Yardımcı üreme teknikleri, etik ve sağlık personelinin sorumlulukları. Sağlık Akademisi Kastamonu, 2(2), 112-131. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
