Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02271064 | Dezavantajlı Gruplarda Üreme Sağlığı | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dezavantajlı grupların üreme sağlığı ve üreme sağlığı sorunlarını içeren teorik bir derstir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere dezavantajlı grupların (çocuklar, gençler, yaşlılar, özürlüler, göçmenler, azınlıklar, eski hükümlüler, tek ebeveynli aileler, yoksullar, HIV taşıyıcıları, seks işçileri vb) üreme sağlığı ile ilgili bilgi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Üreme sağlığına giriş, kavramsal çerçeve: "zihniyet, sistem, insan"üçgeninde dezavantajlılık ve üreme sağlığı |
| 2 | Çalışma hayatında dezavantajlı grup kavramı |
| 3 | Dezavantajlı bir grup olarak kadınlar (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 4 | Dezavantajlı bir grup olarak engelliler (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 5 | Dezavantajlı bir grup olarak yoksullar (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 6 | Dezavantajlı bir grup olarak Romanlar (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 7 | Dezavantajlı bir grup olarak göçmenler (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Dezavantajlı grupları korumaya ve işgücüne katılımlarını sağlamaya yönelik programlar |
| 10 | Dezavantajlı bir grup olarak yaşlılar (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 11 | Dezavantajlı bir grup olarak gençler (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 12 | Dezavantajlı bir grup olarak HIV ve HIV taşıyıcıları (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 13 | Dezavantajlı bir grup olarak seks işçileri (sorunlar ve çözüm önerileri) ve üreme sağlığı |
| 14 | Dezavantajlı grupların hakları ve hak ihlalleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bükecik, E., Şahin, S., Abay, H., Kaplan, S., Düzgün. (2019). Mülteci kadınlar ve üreme sağlığı: Sağlık hizmetlerine ulaşmalarını etkileyen faktörler, engeller ve çözüm önerileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(4), 460-464. |
| Özlem, A., & Gökler, M. E. (2021). Göçmen kadınlarda üreme sağlığı. Medical Research Reports, 4(3), 57-64. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
