İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02270021 Ruh Sağlığı 4 Güz 7 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı ve bozuklukları ile ilgili temel kavramlar, temel psikiyatrik bozukluklar ve ebelik yaklaşımı, kadın ruh sağlığı ve ebelik yaklaşımı
Dersin Amacı
Ruh sağlığı ve psikiyatri temel kavramları, temel psikiyatrik bozukluklar, kadın ruh sağlığı, gebelik dönemi ve sonrası, baba ve yenidoğan ruh sağlığı, olağan dışı durumlarda psikososyal ebelik yaklaşımları konularında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Alanındaki süreç, vaka, sorunları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir ve bu doğrultuda sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi için uygun ebelik girişimlerini seçer, uygular. 3
P7 Ebeler, kadın sağlığına ilişkin ve gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal protokollere uygun biçimde bütüncül, kültürel açıdan duyarlı, kanıt temelli bakım sunar. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bakım ve uygulamalarda ruh sağlığı açısından değerlendirme yapmanın önemini kavrar. P.2.9 1
Ö2 Kadın yaşam dönemlerine göre ruh sağlığı ve sorunlarını bilir. P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ruh sağlığı ve psikiyatrinin tarihsel gelişimi
2 Ruh sağlığının değerlendirilmesi
3 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar
4 Duygudurum bozuklukları
5 Anksiyete ve ilişkili bozukluklar
6 Nörogelişimsel bozukluklar
7 Cinsel işlev bozuklukları
8 Ara sınav
9 Yaşam dönemlerine göre kadın ruh sağlığı
10 Anne-baba rolleri ve bebek bağlanması
11 Gebelik döneminde ve doğumda ruh sağlığı ve bozuklukları
12 Postpartum dönem ruh sağlığı ve bozuklukları
13 Psikiyatrik bozukluklarda tedaviler
14 Kayıp, kriz ve şiddet
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çevik, A. (2019). Ebelere Yönelik Ruh Sağlığı ve Hastalıkları: Gebelik ve Lohusalık Dönemi. Akademisyen Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 66
Toplam Yük / 30 2,20
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P7
Ö1 Bakım ve uygulamalarda ruh sağlığı açısından değerlendirme yapmanın önemini kavrar. 3 3
Ö2 Kadın yaşam dönemlerine göre ruh sağlığı ve sorunlarını bilir. 3 3