Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261057 | Terapotik İlişkilerde Sanatın Kullanımı | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kendini ve başkalarını tanımada öykü yazma,resim çizme, çamurdan heykel yapma, beden hareketlerini kontrol etme, dramada rol alma konularına yer verilecektir.
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciler ilişkileri içinde kendini ve diğerlerini daha iyi anlama fırsatı bulacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Grup dinamiği oluşturma |
| 2 | Öykü yazma |
| 3 | Öykü yazma yoluyla kendini tanıma |
| 4 | Şiir yazma |
| 5 | Şiir yazma ile duygu dışa vurumu |
| 6 | Resim ve müziğin beraber kullanımı |
| 7 | Resim ve müzik yoluyla ikli ilişkilere bakış |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Masal yoluyla kültürel öğretilere bakış |
| 10 | Kültürel öğretilerin yaşamımıza etkileri grup paylaşımı |
| 11 | Hastane ortamında ilişkilere drama yoluyla bakma |
| 12 | Hastane ortamındaki çatışmalı bir ilişkiye drama aracılığı ile bakma |
| 13 | Hastalarla ilişkilerimize drama aracılığı ile bakma |
| 14 | Sorun yaşadığımız hasta profiline drama aracılığı ile bakma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çelikbaş, E. Ö. (2020). Art Brut hareketi ve Jean Dubuffet: bir sanat terapisi bağıntısı. Akdeniz Sanat, 14(25), 35-43. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
