Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261055 | İngilizce Makale Okuma-Tartışma | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yabancı Diller Yüksekokulu |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
""Elementary"" ve ""pre-intermediate"" seviyelerindeingilizce metinler ve metinler üzerine tartışmaları içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilere İngilizce makale veya metin okuma, ardından da okudukları üzerine tartışma yapma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Khanty köyü ve Siwa ile ilgili bir video izlenecek, ardından video üzerine bir tartışma yürütülecek. |
| 2 | ""Rise of the megacities"" başlıklı metni okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. |
| 3 | ""Homestay Holidays"" adlı metni okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. |
| 4 | Mongollar hakkında bir video izlenecek, video ile ilgili tartışma yürütülecek. |
| 5 | ""Celebrate!"" başlıklı metni okumak. Metinle ilgili olan soruları cevaplandırmak. |
| 6 | ""Muscat Festival"" adlı metni okumak ve metinle ilgili olan soruları cevaplandırmak. |
| 7 | Sosyal medya üzerine bir video izlenecek ve ardından videodaki hususlar tartışmaya açılacak. |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | ""Teen Zine"" başlıklı bir metin okunacak ve metnin soruları cevaplandırılacak. |
| 10 | ""Video oyunlarının çocuklar üzerindeki avantajları ve dezavantajları"" konulu bir metin okunacak ve tartışılacak. |
| 11 | Kasırgalar ile ilgili bir video izlenecek ve videodaki hususlar tartışılacak, ardından ""hava ve iklim"" konulu bir metin okunacak ve metnin soruları cevaplandırılacak. |
| 12 | ""Surviving the Sea of Sand"" başlıklı bir metin okumak ve metnin sorularını cevaplandırmak. |
| 13 | ""Şili'de bir kaza"" konulu video izlenecek ve video ile ilgili alıştırmalar yapılacak ve ardından ""Respect!"" başlıklı metin okunacak ve metnin soruları cevaplandırılacak. |
| 14 | Steve Jobs, Mary Evans, Singapur kadınlar everest takımı ve salwen ailesi hakkındaki metin okunacak ve metnin soruları cevaplandırılacak. |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sun, Y., & Dang, T. N. Y. (2020). Vocabulary in High-school EFL Textbooks: Texts and Learner Knowledge. System, 93, 102279. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
