Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261054 | Antenatal-Postnatal Egzersiz | 3 | Bahar | 6 | 2+0+1 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gebelik ve doğum sonu süreçte uygulanabilecek egzersizleri içermektedir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, antenatal ve postnatal dönemde gebe ve kadınlara danışmanlık becerisi kazanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hamilelik ve doğum sonrası dönemde yaşanan anatomik, postural, psikolojik ve hormonal değişimler |
| 2 | Gebeliğin 3. trimesterinde yaşanan değişimler ve egzersiz önlemleri |
| 3 | Gebelikte egzersizin amaçları nelerdir? Postür analizi |
| 4 | Gebelik ve lohusalıkta kullanılan egzersizin ruhunu anlamak (egzersiz ortamı, müzik, koku vs) eğitmenin sahip olması gereken özellikler, |
| 5 | Egzersiz planı nasıl oluşturulur? neler göz önünde bulundurulmalıdır? güvenlik önlemleri melerdir? |
| 6 | Egzersiz öncesi hazırlıklar, form oluşturma, veri toplama |
| 7 | Egzersiz fizyolojisi |
| 8 | Gebelikte/lohusalıkta egzersizin sakıncalı olduğu durumlar |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Egzersiz planlama ve uygulama sunumu |
| 11 | Egzersiz planlama ve uygulama sunumu |
| 12 | Egzersiz planlama ve uygulama sunumu |
| 13 | Egzersiz planlama ve uygulama sunumu |
| 14 | Ders değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Uçar, M. A., & Esmer, O. (2022). Gebelik döneminde egzersiz. Spor Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar III, 129-145. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
