Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261053 | Klimakterik Dönemde Semptom Yönetimi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Klimakterik dönemim tanılanması, menopozal dönemin fizyoloji, menopozal dönemde meydana gelen sorunlar ve menopozal dönemde kanıt temelli uygulamaları kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Klimakterik dönemi tanımlayabilmesi, menopozal dönemde görülen sorunları bilmesi ve menopozal dönemdeki kadınlara kanıt temelli bakım verebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Klimakterik dönemin tanımlanması |
| 2 | Menopozun fizyolojisi |
| 3 | Menopozal dönemdeki fizyolojik Sorunlar |
| 4 | Menopozal dönemdeki fizyolojik sorunlar ve kanıt temelli uygulamalar |
| 5 | Menopozal dönemde psikolojik sorunlar |
| 6 | Menopozal dönemdeki psikolojik sorunlar ve kanıt temelli uygulamalar |
| 7 | Menopozal dönemde sosyal sorunlar |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Menopozal dönemdeki sosyal sorunlar ve kanıt temelli uygulamalar |
| 10 | Menopoz ve cinsellik |
| 11 | Menopoz ve meme |
| 12 | Menopoz ve osteoporoz |
| 13 | Menopoz ve kardiyovasküler sorunlar |
| 14 | Menopoz ve hormon replasman tedavisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dündar, T., & Hilmiye, A. (2021). Klimakterik dönemdeki kadınların menopozal semptom ve tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2), 134-140. |
| Taşkın, L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 16. Baskı, Akademisyen Kitabevi: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
