Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261051 | Yas Sürecinde Ebelik Bakımı | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kayıp ve yas sürecinde verilmesi gereken ebelik bakımı konusunda farkındalık kazandırmaya ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Yas sürecinde olan kadın ve ailesine etkili bakım sunulması için gerekli ilkelerin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kayıp ve yas süreci |
| 2 | Yas nedir? yasa verilen tepkiler (yasla ilgili fiziksel semptomlar, yasla ilgili bilişsel semptomlar, yasla ilgili davranışsal kavramlar, yasla ilgili duygusal kavramlar) |
| 3 | Yas süreci (insanın biyo-fizyolojik yönü, insanın psikolojik yönü, insanın sosyo-kültürel yönü) |
| 4 | Worden'in yas görevleri modeli Kaybın gerçekliğini kabul etme acı ve keder yaşamak Kaybedilen kişi olmaksızın yaşama uyum yapma duygusal enerjiyi geri toplamak ve yaşama devam etmek |
| 5 | Worden'in yas görevleri modeli kaybın gerçekliğini kabul etme acı ve keder yaşamak kaybedilen kişi olmaksızın yaşama uyum yapma duygusal enerjiyi geri toplamak ve yaşama devam etmek |
| 6 | Normal yas sürecindeki bireye yaklaşım |
| 7 | Komplikasyonlu yas |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Ölüm kavramı, ölümün anlamı, ölüm korkusu |
| 10 | Ölüm kavramı, ölümün anlamı, ölüm korkusu |
| 11 | Gelişim dönemlerine göre ölüm algısı |
| 12 | Gelişim dönemlerine göre ölüm algısı |
| 13 | Ebelik yaklaşımı |
| 14 | Ebelik yaklaşımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bildik, T. (2013). Ölüm, kayıp, yas ve patolojik yas. Ege Tıp Dergisi, 52(4), 223-229. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
