Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02261050 | Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ebelikte araştırma kullanımı, araştırma kullanımındaki engeller; kanıt, kanıt düzeyleri; kanıta dayalı ebelik ve kanıta dayalı uygulama süreci ve önemi; prekonsepsiyonel dönemde kanıta dayalı uygulamalar; gebelik döneminde kanıta dayalı uygulamalar; doğumun 1. Evresinde kanıta dayalı uygulamalar; doğumun 2. Evresinde kanıta dayalı uygulamalar; doğumun 3. Evresinde kanıta dayalı uygulamalar; kanıta dayalı ebelik uygulama modelleri; kanıta dayalı uygulama rehberleri; randomize kontrollü çalışmalar; sistematik inceleme (systematic reviews); cochrane merkezi ve kullanma kılavuzu konularını içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı özellikle kanıta dayalı ebelik uygulamaları konusunda temel tanımlar, kanıt kaynakları, kanıt düzeyleri ve ebelik uygulamalarında kanıt temelli yaklaşımın önemini benimseyerek prekonsepsiyonel, gebelik, doğum ve postpartum dönemde kadınlar ve yenidoğanlar için kanıt temelli bakım sağlamayı amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ebelikte araştırma kullanımı, araştırma kullanımındaki engeller |
| 2 | Kanıta dayalı tıp ve tarihçesi ve kanıta dayalı uygulamalar |
| 3 | Kanıta dayalı ebelik ve kanıta dayalı uygulama süreci ve kanıta dayalı uygulamaların önemi |
| 4 | Prekonsepsiyonel dönemde kanıta dayalı uygulamalar |
| 5 | Gebelik döneminde kanıta dayalı uygulamalar |
| 6 | Doğumun 1. evresinde kanıta dayalı uygulamalar |
| 7 | Doğumun 2. evresinde kanıta dayalı uygulamalar |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Doğumun 3. evresinde kanıta dayalı uygulamalar |
| 10 | Doğum sonrası bakım rehberlerinin kanıt temelli çalışmalarla gözden geçirilmesi |
| 11 | Kanıta dayalı ebelik uygulama modelleri |
| 12 | Kanıta dayalı uygulama rehberleri |
| 13 | Randomize kontrollü çalışmalar, Sistematik İnceleme (systematic reviews) |
| 14 | Cochrane merkezi ve kullanma kılavuzu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Erdogan, S., Nahcivan, N., & Esin, N. (2014). Hemşirelikte Araştırma, 2. Baskı, Nobel Tip Kitabevleri: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
