Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251046 | Mesleki İngilizce III | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. Yabancı Diller Yüksekokulu |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin temel dilbilgisi kurallarıyla temel mesleki kelime öğrenimini içermektedir.
Dersin Amacı
Mesleki anlamda öğrencinin kelime kapasitesini arttırmak, mesleğini icra ederken İngilizce kullanımını kolaylaştırmak, İngilizce metinlerde geçen mesleki terminolojiyi anlamaya olanak tanımak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş; ders işleyişi ile alakalı bilgilendirme, öncekş dönem bilgilerini hatırlama |
| 2 | Unite 5 kapsamında yiyecek gruplarını kategorize etme , sayılabilir ve sayılamaz isimleri ayrıştırma sf: 36-7 |
| 3 | Unite 5, yiyeceklerle ilgili okuma , hemşire değerlendirme formu doldurma ve vücut kitle endeksi ölçümü yapma sf: 38-9 |
| 4 | unite 5 , yiyecek alerjisi ve diyabet tanımı , diyet tavsiyeleri kapsamında shoudl-shouldn't kullanımı sf :40-2 |
| 5 | Unite 6 , Kişisel hijyen eşyaları ve tanımı ve gelecek niyetlerini ifade etme sf:44 |
| 6 | Günlük aktivite yardımcı ekipmanlarını tanımlama gerund kullanımı, hastaya empati gösteren ifadelerle ilgili çalışma sf:46-8 |
| 7 | Unite 6 , -ed /ing eki alan sıfatlar, yara yönetimi , örnek olay okuma, prompt kullanarak soru sorma sf: 50 |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Hasta eleme kriterlerini inceleme , fiillerin üçüncü halleri, resmi ve gayr,i resmi söylemler sf:52 |
| 10 | unite 7 vücut fonksiyonlarını tanımlama, aktif dinleme alıştırması , present perfect tense ve past tense kullanımı, diyare odaklı okudupunu anlama çalışması, diyare semptom ve tedavisi sf: 54-6 |
| 11 | Unite 7 Hasta hikayesini tanıtma, bilgi sunma, teşhiş Hastanın bağıımsızlık seviyesini tayin etme, hasta durumuna uygun tavsiye ve öneride bulunma Sf:58-9 |
| 12 | Unite 8 , Hasta taburcu planı oluşturma , talimat ve tavsiye verme , basit zamanlı koşul cümleleri , taburcu olma sonrası bakım |
| 13 | Unite 8 İlaç kullanımını açıklama, emir kipi kullanımı, ilaç türlerini tanıtma sf: 64 |
| 14 | Genel tekrar |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Symonds, M.S., Wright, R. (2013) English for Nursing 2, Pearson Education Limited, Harlow. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
