Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251044 | Sağlıklı Çocuk İzlem | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk sağlığının izlemi, amacı, basamakları, tarama uygulamaları süreçlerini içermektedir.
Dersin Amacı
Çocuk sağlığı ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanmak, sağlıklı çocuğun izlemi ve tarama uygulamalarının öğrenilmesi becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığının durumu |
| 2 | Yaş dönemlerine göre normal büyüme-gelişme. |
| 3 | Çocuk sağlığının değerlendirilmesi, tanı, sağlam çocuk izleme, taramalar |
| 4 | Hastanede yatan çocuk, kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk, ağrı. |
| 5 | Çocuklarda beslenme ve beslenme sorunları, bağışıklama, enfeksiyon hastalığı olan çocuk. |
| 6 | Çocukluk çağında sık görülen kazalar ve zehirlenmeler. |
| 7 | Çocuklarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi ve dengesizlikleri, Sık karşılaşılan pediatrik uygulamalar, ilaç uygulamaları |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Sağlıklı yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan. |
| 10 | Yenidoğan taramaları |
| 11 | Okul çağı dönemi çocuğunun sağlığı ve ebelik yaklaşımları |
| 12 | Okul çağı dönemi tarama programları |
| 13 | Çocukluk çağı ruhsal sağlığın önemi |
| 14 | Çocukluk döneminde sağlığı olumsuz etkileyebilecek sık karşılaşılan kazalar, yaralanmalar ve ilk yardım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Vitrinel, A., & Erdağ, G. Ç. (2008). Sağlam çocuk izlemi. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 11(3), 101-106. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
