Ebelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Ebelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02251043 | Genetik | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hücre döngüsü ve genetik kontrol, sitogenetik, popülasyon genetiği, gelişim genetiği, epigenetik, nutrigenetik, mutajenez, mitoz, meiosis, mendel genetiği, mendel genetiğinden sapmalar, bakteriyel genetik, gen bağlantısı, cinsiyet tayini, spot ve kromozom mutasyonları anlatılmaktadır.
Dersin Amacı
DNA'nın kendini eşlemesi, protein sentezi mutasyonlar, ana-baba ile dölleri arasındaki benzerlik ve farklılığın nedenlerini aydınlatmak, organizmaların görünüş biçimlerini belirleyen yapıların (gen) neler olduğu ve bunların nasıl bir düzen içerisinde çalıştıklarını ortaya koymaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genetik biliminin tarihçesi |
| 2 | Genetiğin sitolojik temelleri (çekirdek ve kromozomlar) |
| 3 | Hücre bölünmelerinin (mitoz ve mayoz) genetik önemleri ve hücre çevrimi |
| 4 | Genotip-fenotip ilişkisi (gen ve diğer önemli kavramlar) |
| 5 | Mendel'in çalışmaları ve Mendel yasaları |
| 6 | Mendel oranlarından sapmalar; farklı genlerin allelleri arasındaki etkileşimler |
| 7 | Genlerin etkinliği ve etkinlik dereceleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Krosover ve gen haritalaması |
| 10 | Cinsiyetin belirlenmesi ve eşey kromozomları |
| 11 | Kromozom mutasyonları |
| 12 | Kromozom mutasyonları |
| 13 | Genetik ve kanser |
| 14 | Türkiye'de genetik ve uygulama alanları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arslantürk, Y., Pınar, G. (2020). Hemşirelerin genetik danışmanlık rollerine ilişkin farkındalık ve yetkinliklerinin belirlenmesi. Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-56. |
| Kurt, G., Tarus, H. A. (2022). Genetik Hastalıklar ve Anomaliler. Histopatoloji, 91. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
